publicitat

publicitat

Enquesta de la Setmana

publicitat

publicitat

Ultima modificació: 19:05

Comarques

imprimir
tribunals menors

Demanen presó per a uns pares de Balaguer per no escolaritzar la filla

En el primer trimestre del curs passat la nena, matriculada a cinquè de primària, només va assistir un dia a classe

  • 1
Imatge del CEIP La Noguera,...

Imatge del CEIP La Noguera, on estava matriculada la nena.

Imatge del CEIP La Noguera, on estava matriculada la nena.

segre

m. mas | Lleida

La fiscalia de Lleida portarà a judici per primera vegada uns pares de la província per als quals demanarà presó per no escolaritzar una filla. El ministeri fiscal ha formulat un escrit d'acusació i demana 6 mesos de presó per a uns pares de Balaguer després que la seua filla d'11 anys hagi faltat a classe sense justificació bona part del curs. L'adolescent estava matriculada l'any passat al CEIP La Noguera de Balaguer i durant el primer trimestre només va assistir un dia a classe.

Es dóna la circumstància que els cursos anteriors la nena estava escolaritzada al col·legi Àngel Guimerà de la mateixa ciutat i va presentar un absentisme escolar del 75%. Aquests fets són constitutius d'un delicte d'abandó de família per l'incompliment dels deures propis a la pàtria potestat previst i penat a l'article 226 del Codi Penal, segons la fiscalia. Els pares o tutors tenen l'obligació d'escolaritzar els seus fills fins als 16 anys.

Aquesta acusació és el resultat d'una sèrie de reunions amb els pares i s'ha passat per tots els tràmits previs per explicar als progenitors la importància d'escolaritzar els fills.

La fiscalia de menors es reuneix periòdicament amb el departament d'Educació per tractar els casos d'absentisme escolar greu. Des de la Generalitat passen un llistat amb els menors que no assisteixen a classe de forma reiterada i sense justificant després que des del mateix centre, l'ajuntament i els serveis socials ja hagin treballat amb les famílies. Es tracta de casos excepcionals que no se solucionen malgrat que s'ofereixen diverses facilitats com pot ser l'acompanyament escolar. A continuació, la fiscalia de menors cita els pares per saber les causes de l'absentisme i després d'explicar-los les possibles conseqüències penals, la majoria dels nens tornen al col·legi. Després d'aquesta citació, se'ls dóna un trimestre de termini perquè el menor assisteixi al col·legi, cosa que no ha passat en aquest cas de Balaguer.

reunions periòdiques

Educació facilita una llista a la fiscalia de menors amb els alumnes amb faltes d'assistència reiterades

tornar

publicitat

publicitat