x
Català Castellà
Registra’t | Iniciar sessió Registra’t Iniciar sessió
Menú Buscar
Cercador de l’Hemeroteca
Segre Segre Premium

AGRICULTURA CEREALS

Les pluges provoquen retards a la collita de panís i gira-sol a Lleida

Actualitzada 13/10/2018 a les 09:44
El conreu de la colza és el gran beneficiat a causa de la humitat || Les comarques lleidatanes van registrar precipitacions d’entre 50 i 80 litres per metre quadrat
Imatge d’un dels cultius de primera collita afectats per la pluja a Alcarràs.

Totes les imatges i continguts de SEGRE.com tenen drets i no es permet la seva reproducció i/o còpia sense autorització expressa.

© Imatge d'un dels cultius de primera collita afectats per la pluja a Alcarràs.

SANTIAGO CAUDEVILLA

La recolecta i l’assecatge de la collita lleidatana de panís i gira-sol ha patit un inesperat retard a causa de les fortes pluges que hi va haver a la província dimarts i dimecres d’aquesta setmana. Així ho va afirmar Santiago Caudevilla, responsable del sector de cereals i herbacis d’Unió de Pagesos. Caudevilla va explicar que moltes plantacions de panís i de gira-sol de la província van quedar inaccessibles a causa de les fortes pluges d’aquesta setmana. “El terreny ha quedat massa enfangat. Si els operaris intenten accedir-hi és possible que acabin perjudicant els cultius”, va assegurar Caudevilla. D’aquesta manera, la recollida del cultiu s’ha vist afectada.

Un fet similar ha passat amb la segona collita d’aquests cultius. Aquesta “encara es troba en procés de maduració i ha d’assecar-se, però les pluges i la humitat també en frenen el procés”, va explicar Caudevilla, i va afegir que “no podem concretar quant temps de retard implicarà aquest fet, tot depèn de com es presenti la meteorologia aquests dies”.

El que sí que va poder afirmar Caudevilla és que les pluges no “ens han beneficiat, però tampoc ens han perjudicat gaire”. De fet, “el cultiu que sí que ha sortit guanyant per la pluja és la colza”. Segons Caudevilla, les precipitacions “proporcionen salaó i humitat als camps de colza, totes dos necessàries per a aquest cultiu”. Pel que fa a la quantitat de litres, Caudevilla va assegurar que “això depèn molt de la zona afectada”. Aquestes precipitacions “han estat molt inestables. Han deixat molta quantitat d’aigua en molt poc temps. Això fa difícil que els litres que han caigut es puguin aprofitar de forma útil per als cultius”. No obstant, va concretar que algunes partides van notificar “vuitanta litres, altres vint litres i fins i tot algunes setanta litres”.

Optimisme del sector productor per l’absència de plagues

Cooperatives i productors de panís de les comarques de Ponent es van mostrar optimistes en les perspectives de la campanya d’aquest any, que va començar a finals del mes de setembre. En aquest sentit, Jaume Pané, de la Cooperativa d’Ivars d’Urgell, va explicar a començaments d’octubre que, en comparació amb el 2017, la producció havia millorat perquè no es van registrar gaires incidències per l’aranya roja. Per aquest motiu, Pané va explicar que preveuen registrar mitjanes d’entre 12 i 13 tones de panís per hectàrea o fins i tot més en algunes finques.

Temes relacionats
Descobrir
El més...
segrecom Twitter

@segrecom

Envia el teu missatge
Segre
© SEGRE Carrer del Riu, nº 6, 25007, Lleida Telèfon: 973.24.80.00 Fax: 973.24.60.31 email: redaccio@segre.com
Segre Segre