x
Català Castellà
Registra’t | Iniciar sessió Registra’t Iniciar sessió
Menú Buscar
Cercador de l’Hemeroteca
Segre Segre Premium

Informe favorable a l'ampliació de Baqueira Beret

Actualitzada 18/05/2017 a les 14:06
El projecte adequa les àrees de serveis i aparcaments del sector de la Peülla, replanteja les xarxes de remuntadors per assegurar la connexió amb la resta del domini esquiable i possibilita instal·lacions per atendre els visitants del Parc Nacional d’Aigüestortes
Mapa de l'ampliació

Totes les imatges i continguts de SEGRE.com tenen drets i no es permet la seva reproducció i/o còpia sense autorització expressa.

© Mapa de l'ampliació

Generalitat de Catalunya
La Comissió territorial d’urbanisme de l’Alt Pirineu ha emès aquest dijous un informe favorable a la modificació del Pla especial urbanístic de l’àrea esquiable Peülla-Montanyó-Rialba, que impulsa Baqueira Beret i tramita l’Ajuntament d’Alt Àneu.
El canvi preveu la reducció de l’àmbit de la Peülla, la incorporació de nous usos vinculats a l’atenció als visitants del Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici, l’adequació de serveis i aparcaments, i el replantejament de la xarxa de telecadires per millorar la connexió de la zona amb la resta del domini esquiable.

L’emissió d’aquest informe dóna llum verda per continuar amb la tramitació de la modificació del Pla especial, que fins ara es trobava aturada. Una vegada es dugui a terme l’avaluació ambiental, l’Ajuntament d’Alt Àneu podrà aprovar provisionalment el canvi, que haurà de passar de nou per la Comissió territorial per al seu vistiplau definitiu.
Mitjançant aquesta modificació, la superfície de tot el Pla especial urbanístic es redueix un 5%, passant de 732,18 hectàrees a 693,20. Com a conseqüència, l’àrea de la Peülla en concret passa d’abastar 325,88 ha a 232,27.
Reorganització de les àrees de serveis
Dins de l’àrea de la Peülla actualment es poden trobar dos telecadires amb les seves corresponents pistes; dos aparcaments; un nucli de restauració i serveis al Port de la Bonaigua que es va ampliar recentment, i un petit edifici per a la venda de forfaits i serveis al Clot Gran. També es va construir una bassa d’acumulació d’aigua per donar servei a la xarxa de producció de neu artificial.

La proposta incorpora estudis d’impacte ambiental estratègic, de mobilitat i d’integració paisatgística. L’empresa preveu desenvolupar aquestes actuacions en tres etapes de sis anys de durada cadascuna, amb una inversió global estimada de 22,85 milions d’euros.
Descobrir
El més...
segrecom Twitter

@segrecom

Envia el teu missatge
Segre
© SEGRE Carrer del Riu, nº 6, 25007, Lleida Telèfon: 973.24.80.00 Fax: 973.24.60.31 email: redaccio@segre.com
Segre Segre