Totes les imatges i continguts de SEGRE.com tenen drets i no es permet la seva reproducció i/o còpia sense autorització expressa.
© L'escultura de l'ós, a mida real, que van crear els forjadors.
A.A.Totes les imatges i continguts de SEGRE.com tenen drets i no es permet la seva reproducció i/o còpia sense autorització expressa.
© L'escultura de l'ós, a mida real, que van crear els forjadors.
A.A.La Fira del Ferro Pirinenc, que es va inaugurar ahir a Alins, espera arribar a reunir 2.000 visitants. Al llarg de la jornada, un equip de forjadors va crear una escultura de ferro d’un ós a mida real, perquè aquesta vuitena edició de la fira està centrada en aquest animal i el lema és “De la natura a la forja”. El certamen va començar amb la pluja com a protagonista i va impedir que la trentena de parades del mercat d’artesans (on es podien trobar productes de proximitat, formatges, fruita seca i complements i joies) obrissin al matí, malgrat que el bon temps va permetre que els expositors posessin a la venda els seus productes a la tarda. L’alcalde, Josep Maria Lladós, va explicar que els forjadors encarregats de la creació de l’escultura havien pogut començar a treballar sota els tendals que s’havien instal·lat a la zona on se celebra el certamen, que es van col·locar per crear espais d’ombra per als visitants.
El primer edil va apuntar també que en aquesta edició s’ha batut el rècord de forjadors, perquè han arribat al centenar de professionals del ferro, superant la xifra de l’any passat, quan hi van assistir una setantena. No tots van participar en l’escultura de l’ós, perquè alguns es van encarregar d’elaborar unes pancartes de ferro que estaven personalitzades amb els noms de les cases del municipi i que penjaran als balcons.
A l’acte d’inauguració d’ahir van assistir la delegada del Govern al Pirineu i Aran, Rosa Amorós; el president del consell comarcal del Sobirà, Carles Isús, i el president del Parc Natural de l’Alt Pirineu, Joan Ordi.