SEGRE

POLÍTICA CULTURAL ARTS ESCÈNIQUES

Crítiques a la forma d’elecció del director de teatres de Lleida

Tot i que el sector veu amb bons ulls la proposta del càrrec per a Llorenç Corbella

Imatge d’arxiu del Teatre de l’Escorxador.

Imatge d’arxiu del Teatre de l’Escorxador.

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

Després de fer públic ahir SEGRE que el concurs per coordinar la programació teatral pública de Lleida (Escorxador, Julieta Agustí i Llotja) havia quedat desert i que la Paeria proposarà aquest divendres el nom de l’exdirector de FiraTàrrega Llorenç Corbella per ocupar el càrrec, es van succeir algunes reticències referents a la manera en què s’havia fet l’elecció. Això sí, sense qüestionar el perfil de l’elegit. Destacava la de l’exdirector de Som Cinema, Manel Montañés, que va afirmar que “s’ha escollit a l’antiga manera, a dit. Sembla que tot el procés ha estat una paròdia”, va afirmar. “Respecto molt la trajectòria de la persona proposada, però si el concurs va quedar desert el més lògic és que se’n convoqués un altre”, va postil·lar, abans d’afegir notòriament molest que si s’hi havia presentat poca gent “potser no tenia el plantejament correcte ni se li va fer la promoció que tocava”. Per la seua part, Emili Baldellou va opinar que “l’ideal hauria estat que aquest concurs hagués servit per projectar un pla estructural del sector a Lleida, però sembla que això no interessava”. Encara així, es va mostrar convençut que “Corbella té els coneixements per elaborar una programació amb criteri”. Per la seua part, Marc Cartanyà, de la companyia Íntims Produccions, va assenyalar que “per a nosaltres el més important era que la situació es desbloquegés després de més d’un any sense projecte cultural d’arts escèniques”. Això sí, va assenyalar que “encara que teníem molta confiança en el concurs, ens ha fet l’efecte que el procés no ha estat gaire transparent”. Malgrat tot, va afirmar que “la decisió sobre com ha estat escollit finalment el futur coordinador ha estat justificada, tinc plena confiança en el jurat però potser ens pugui servir d’aprenentatge per a properes convocatòries”. Segons l’opinió d’Enric Blasi, membre de La Baldufa, “ens consta que s’han intentat fer les coses bé, el segon concurs millorava el que s’havia proposat en un primer moment, malgrat que potser els aspectes econòmics tampoc estaven gaire clars. No és el millor, però la intenció és bona”, va assenyalar després d’afirmar que “estic acceptablement content, crec que Corbella pot fer-ho bé, però haurà de treballar molt”. Per a l’artista i director Jaume Belló, “segur que hi havia persones qualificades, encara que no he seguit el tema” i si s’hi havia presentat poca gent “potser és que no estava ben definit”. Per la seua part, l’actor Eduard Muntada va assenyalar que “era necessari trobar una solució”.

Imatge d’arxiu del Teatre de l’Escorxador.

Imatge d’arxiu del Teatre de l’Escorxador.

tracking