SEGRE

EXPOSICIÓ INAUGURACIÓ

La creació més emergent

La Biblioteca de Lleida exhibeix la mostra de la XX Biennal d’Art Contemporani Català || Lluc Baños, amb arrels a la Floresta, entre els artistes guanyadors

Objectes quotidians i específics del barceloní Àlex Palacín, una de les instal·lacions de l’exposició.

Objectes quotidians i específics del barceloní Àlex Palacín, una de les instal·lacions de l’exposició.

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

La Biblioteca Pública de Lleida exhibeix des d’ahir i fins al 28 de febrer les obres dels set artistes emergents guanyadors de la XX Biennal d’Art Contemporani Català, un certamen impulsat des del 1977 per la galeria Canals de Sant Cugat del Vallès, que s’ha convertit en un autèntic termòmetre de la creació més innovadora a Catalunya. Noms d’avantguarda com Tom Carr, Pep Agut, Sergi Barnils, Ignasi Aballí, Susanna Solano o Perejaume, entre d’altres, figuren en l’historial d’aquesta biennal d’art, actualment coorganitzada per l’ajuntament de Sant Cugat i la col·laboració de la Generalitat.

Entre els set artistes seleccionats en aquesta edició figura el barceloní Lluc Baños (1985), amb arrels a la Floresta, d’on procedeix la seua família materna. Els seus pares no van voler perdre’s ahir la inauguració a la Biblioteca Pública, que va comptar amb la presència del delegat del Govern, Ramon Farré; la regidora de Cultura, Montse Parra; i el director territorial de Cultura, Josep Borrell.

Baños, del qual s’exhibeix un treball amb gravats i tampons impresos i un dibuix de gran format, comparteix exposició amb obres en diferents tècniques: des del videoart de Daniel Gasol (Valls, 1983) fins als olis de Javi Pretel (Argentona, 1981), passant per les instal·lacions d’Ivan Morales (Girona, 1990) i Àlex Palacín (Barcelona, 1989), els gravats de Clara Cortés (Vic, 1991) i l’escultura geomètrica de Gara Basilio (Barcelona, 1993).

Objectes quotidians i específics del barceloní Àlex Palacín, una de les instal·lacions de l’exposició.

Objectes quotidians i específics del barceloní Àlex Palacín, una de les instal·lacions de l’exposició.

tracking