x
Català Castellà
Registra’t | Iniciar sessió Registra’t Iniciar sessió
Menú Buscar
Cercador de l’Hemeroteca
Segre Segre Premium

POLÍTICA LINGÜÍSTICA INAUGURACIÓ

La història de l'aranès, en una exposició a Lleida

Actualitzada 15/01/2020 a les 09:41
La directora de Política Lingüística, Ester Franquesa (segona per la dreta), va inaugurar ahir l’exposició.

Totes les imatges i continguts de SEGRE.com tenen drets i no es permet la seva reproducció i/o còpia sense autorització expressa.

© La directora de Política Lingüística, Ester Franquesa (segona per la dreta), va inaugurar ahir l'exposició.

MAITE MONNÉ

La directora general de Política Lingüística de la Generalitat, Ester Franquesa, va inaugurar ahir a Lleida l’exposició Aranès, l’occità de Catalunya. Aquesta mostra itinerant, que pot visitar-se fins al dia 31 de gener als serveis territorials de Cultura, a la rambla Aragó, repassa la història de la llengua pròpia de la Val d’Aran i ofereix també les dades i percentatges més actualitzats del seu ús social.

A través de diversos plafons informatius, el públic també pot conèixer les característiques geogràfiques de la Val, les peculiaritats culturals i una aproximació lingüística a les formes bàsiques d’aquest dialecte gascó.

Amb xifres referides a l’any 2018, l’exposició destaca que entenen l’aranès el 83,3 per cent dels gairebé 10.000 habitants d’Aran; el sap parlar el 73,5%; el sap llegir el 60% i el sap escriure el 45,8%.

Temes relacionats
Descobrir
El més...
segrecom Twitter

@segrecom

Envia el teu missatge
Segre
© SEGRE Carrer del Riu, nº 6, 25007, Lleida Telèfon: 973.24.80.00 Fax: 973.24.60.31 email: redaccio@segre.com
Segre Segre