SEGRE

ARTS ESCÈNIQUES BALANÇ

Fira de Titelles, assegurança d'èxit

La 32 edició del certamen abaixa el teló amb prop de 7.000 espectadors i gairebé totes les entrades venudes || Els organitzadors valoren la bona resposta del públic i dels professionals

‘Rob’, dels valencians Teatre de l’Abast, ahir a l’Escorxador.

‘Rob’, dels valencians Teatre de l’Abast, ahir a l’Escorxador.AMADO FORROLLA

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

La Fira de Titelles de Lleida va tancar ahir la 32 edició amb “satisfacció” per la bona resposta del públic i dels professionals participants i amb “èxit de convocatòria”, amb prop de 7.000 espectadors i amb quasi totes les entrades venudes. Després dels dos intents fallits l’any 2020, que van fracassar tant a la primavera com el mes de juliol per la pandèmia, Lleida ha tornat aquest cap de setmana passat a convertir-se en la capital de les marionetes.

Oriol Ferre, codirector del certamen, va fer un balanç “molt positiu” d’aquesta 32 edició perquè “la Fira ha pogut aixecar el teló després d’uns llargs dotze mesos”. També va remarcar que la resposta del públic i dels professionals va ser “molt bona” i que “el festival ha demostrat una vegada més que la cultura és segura i necessària per deixar la ment lliure i disfrutar d’aquest art ancestral de les marionetes”.

Els organitzadors van destacar que el festival va demostrar que “la cultura és segura i necessària”

Així mateix, va afegir que aquesta edició s’ha saldat amb un “èxit de convocatòria”, l’han seguit uns 7.000 espectadors, és a dir, pràcticament la totalitat de les entrades disponibles. De fet, les localitats disponibles per als espectacles a l’aire lliure en espais delimitats i controlats i per a les propostes infantils ja s’havien esgotat abans de començar la Fira, i la majoria de la resta de propostes també van acabar per penjar el cartell de complet.

Per a la pròxima edició l’any que ve, Ferre va expressar un clar desig: “Poder viure una Fira amb absoluta normalitat”, ja que el sector s’ho mereix “després de dotze mesos tan llargs i eterns en els quals el sector cultural ha viscut i patit la pandèmia en primera línia”.

La jornada de clausura va comptar amb una programació amb una vintena de representacions, a més del nou Espai Instal·lacions, al pati del Convent de Santa Clara. Era una de les novetats d’aquesta edició, amb les instal·lacions de carrer de quatre companyies catalanes, que reivindiquen també aquesta especialització en el sector d’arts escèniques.

Des de divendres es van programar 115 actuacions de 31 companyies, amb propostes per a totes les edats en catorze espais diferents, entre sales interiors i a l’aire lliure. Si la inauguració va comptar amb l’art visual més innovador de l’Agrupación Señor Serrano, la clausura va anar a càrrec de la prestigiosa companyia andalusa El Espejo Negro amb l’obra Espejismo.

‘Rob’, dels valencians Teatre de l’Abast, ahir a l’Escorxador.

‘Rob’, dels valencians Teatre de l’Abast, ahir a l’Escorxador.AMADO FORROLLA

‘Rob’, dels valencians Teatre de l’Abast, ahir a l’Escorxador.

‘Rob’, dels valencians Teatre de l’Abast, ahir a l’Escorxador.AMADO FORROLLA

‘Rob’, dels valencians Teatre de l’Abast, ahir a l’Escorxador.

‘Rob’, dels valencians Teatre de l’Abast, ahir a l’Escorxador.AMADO FORROLLA

tracking