La premsa mundial es va rendir davant de la gran exhibició de Leo Messi al Bernabéu, on va contribuir amb dos gols, el segon en l’últim instant, a la victòria del Barça per 2-3 que rellança la Lliga. Així, el diari esportiu francès L’Équipe va ressaltar en la part superior de la portada la gran actuació del número 10 del Barcelona titulant “Messi atordeix el Reial”, amb una fotografia de Leo portant la pilota. A Itàlia, La Gazzetta dello Sport també va dedicar al clàssic un lloc a la portada amb la frase: “Messi abat el Madrid i el Barça reobre la Lliga.”
Per la seua part, el diari Marca també va ressaltar la tasca del de Rosario amb el titular “Messi decideix: hi ha Lliga”, i l’AS va destacar el partidàs que es va viure al Santiago Bernabéu titulant “L’espectacle més gran del món”. Els diaris catalans Mundo Deportivo i Sport també es van rendir a Messi. El primer va encapçalar amb “Èxtasi!” i el segon, amb “Sant Messi”, fent al·lusió a la celebració a Catalunya de la tradicional festa de Sant Jordi.
A Llatinoamèrica, també va sortir el clàssic a les portades. El diari esportiu mexicà Cancha, suplement del Reforma, va titular l’edició d’aquest dilluns dilluns amb “Visca el futbol!”, i va qualificar el duel com un “joc d’època”, destacant les aptituds de Messi. Al seu torn, el diari argentí Olé va encapçalar amb “La casa del rei”, i va elogiar també la tasca de Leo amb el titular “El va guanyar Messi”.
Per la seua banda, el crac argentí es va dirigir aquest dilluns a tots els seus fans i aficionats blaugrana a través de les xarxes socials: “Vam anar al Bernabéu a guanyar per poder continuar lluitant per la Lliga. Queda encara molt camí, però n’hem tornat amb l’alegria d’haver fet un pas important”, va assenyalar en el seu perfil de la xarxa social Facebook.
El cop de colze impune de Marcelo va fer que necessités punts de sutura al llavi. Tot i així, va donar tres punts d’or a un Barça que, malgrat tot, no depèn d’ell mateix, ja que el Reial Madrid serà campió si guanya tots els seus partits o si aconsegueix sumar un punt més que els blaugranes, tenint en compte que ha de jugar el partit ajornat davant del Celta de Vigo.