Totes les imatges i continguts de SEGRE.com tenen drets i no es permet la seva reproducció i/o còpia sense autorització expressa.
© David Ramon, coordinador d'atletisme del club, mostra algunes de les pedres que hi ha al circuit.
SEGRE TÀRREGATotes les imatges i continguts de SEGRE.com tenen drets i no es permet la seva reproducció i/o còpia sense autorització expressa.
© David Ramon, coordinador d'atletisme del club, mostra algunes de les pedres que hi ha al circuit.
SEGRE TÀRREGALa secció d’atletisme del Club Esportiu Amics de la Cultura Activa de Tàrrega (CEACAT) ha decidit no participar en el pròxim Cros Intercomarcal de la ciutat, previst per a aquest diumenge, en protesta pel “deplorable”, segons van qualificar, estat en el qual es troben les instal·lacions en les quals s’entrenen, ubicades al recinte del càmping municipal. El seu president, Pepe Roca, va dir ahir que “demanem millores en la il·luminació, els vestidors i els lavabos”, una cosa que reivindiquen des de fa temps.
En un comunicat emès ahir, el CEACA explica les condicions en les quals s’han d’entrenar el mig centenar d’atletes que té, d’entre 6 i 16 anys. Ho fan dos dies a la setmana durant 9 mesos de l’any, sense gairebé llum, perquè els focus actuals són insuficients, sense un vestidor on canviar-se i ni una simple presa d’aigua amb la qual netejar-se o “rentar-nos una petita ferida en cas de caiguda”, relata la nota. També critiquen el poc manteniment del circuit.
“Hem de lluitar perquè vinguin a tallar l’herba. Ho demanem quan comença a sortir i passen quan ja ens arriba a l’altura dels genolls”, expliquen fonts del club. D’altra banda, lamenten que en ocasions no poden entrenar-se perquè el recinte està ocupat per alguna fira, o perquè el grau de brutícia és tal que no és preceptiu fer-hi esport.
Per la seua part, el regidor d’Esports de l’ajuntament de Tàrrega, Jaume Folguera, va assenyalar que la comunicació amb el club d’atletisme és fluida i va mostrar la seua disposició “a continuar conversant sobre totes les seues peticions”, incidint que “estem a temps de parlar-ho, ja que en aquests moments treballem en les inversions i els pressupostos municipals del 2019”.
Folguera va desmentir, no obstant, que el CEACA no tingui accés a l’aigua corrent i va assegurar que “la mateixa clau que obre la sala multiusos on es canvien obre els serveis”, per la qual cosa també tenen accés als banys.
L’objectiu era que entrés en funcionament el 2009, però al final va ser desestimat per falta de recursos.
L’actual alcaldessa, Rosa Maria Perelló, va reprendre el 2015 l’esmentat projecte i va anunciar que aquell mateix any s’habilitaria un espai a la zona esportiva per a la pràctica de l’atletisme, amb una inversió de 16.000 euros.