x
Català Castellà
Registra’t | Iniciar sessió Registra’t Iniciar sessió
Menú Buscar
Cercador de l’Hemeroteca
Segre Segre Premium

Menú Lectura

Cassola de Divendres Sant... o de qualsevol altre dia

  • CHUS CASTRO
Actualitzada 03/05/2017 a les 12:28
Ingredients per a 6 persones

Totes les imatges i continguts de SEGRE.com tenen drets i no es permet la seva reproducció i/o còpia sense autorització expressa.

© Ingredients per a 6 persones

CHUS CASTRO
Ingredients per a 6 persones

Totes les imatges i continguts de SEGRE.com tenen drets i no es permet la seva reproducció i/o còpia sense autorització expressa.

© Ingredients per a 6 persones

CHUS CASTRO
Ingredients per a 6 persones
- Oli d'oliva, 3 patates mitjanes tallades a rodanxes de mig centímetre, 6 carxofes, 6 talls grans de bacallà dessalat o 12 de mitjans (llom o morro), 6 ous durs.
- Per a la truita amb trampa: Un manat d'alls tendres, unes fulles de julivert, una cullerada de farina, un raig de llet, un raig d'aigua, 2 ous
Per al sofregit: 500 grams de ceba picada, pebre roig dolç, 600 ml d'aigua, o més si en necessita.
Per a la picada: 2 o 3 grans d'all, unes fulles de julivert, un sarpat d'ametlles torrades i pelades.


Encara que ja hagi passat la Setmana Santa, la cassola de Divendres Sant es pot fer qualsevol altre dia. Comencem enfarinant i fregint per separat el bacallà, les patates i les carxofes. Reservem deixant-ho damunt de paper de cuina perquè absorbeixi el greix sobrant. Després, preparem la truita amb trampa desfent la farina en l’aigua i la llet. Incorporem els ous i batem bé la mescla. 

D’altra banda, piquem els alls tendres i el julivert i els afegim. Quallem la truita en una paella amb unes gotes d’oli. Fem un sofregit amb la ceba picada i deixem que quedi ben caramel·litzada. Retirem la cassola del foc i hi afegim el pebre roig, remenem bé i hi posem l’aigua. Deixem que arrenqui el bull.

Llavors posem a la cassola per capes les patates, les carxofes, la truita, el bacallà i els ous durs. La salsa ha de gairebé cobrir el bacallà. Si cal, hi afegim més aigua. Deixem coure a foc lent uns 10 minuts i llavors hi posem una picada amb all, julivert i ametlles torrades. Deixem 5 minuts més i apaguem el foc.

És bo deixar reposar la cassola abans de servir, així agafa tots els gustos dels ingredients. Nosaltres la fem aviat al matí i al moment de dinar l’escalfem cinc minuts al foc.

Temes relacionats
Comenta el contingut

Descobrir
El més...
segrecom Twitter

@segrecom

Envia el teu missatge
Segre
© SEGRE Carrer del Riu, nº 6, 25007, Lleida Telèfon: 973.24.80.00 Fax: 973.24.60.31 email: redaccio@segre.com
Segre Segre