x
Català Castellà
Registra’t | Iniciar sessió Registra’t Iniciar sessió
Menú Buscar
Cercador de l’Hemeroteca
Segre Segre Premium

Menú Lectura

E3

  • JOAN TEIXIDÓ
Actualitzada 26/06/2017 a les 17:16
E3

Totes les imatges i continguts de SEGRE.com tenen drets i no es permet la seva reproducció i/o còpia sense autorització expressa.

© E3

SEGRE
E3

Totes les imatges i continguts de SEGRE.com tenen drets i no es permet la seva reproducció i/o còpia sense autorització expressa.

© E3

SEGRE

Ja els hem parlat algun cop de l’E3, però si no ho recorden els direm que és la fira Electronic Entertainment Expo, la més important del món sobre videojocs i entreteniment digital que se celebra anualment, des del 1995, a Los Angeles. En aquesta fira, les principals marques hi presenten les grans novetats que han estat treballant durant l’any anterior. Si hi ha un lloc per explicar la novetat més rellevant, aquesta és l’E3, abreviació que juga amb les tres del nom original de la fira. Seria, per posar un exemple proper, com el MWC de Barcelona o, encara més proper, la Fira de l’Oli de les Borges Blanques.

Si fem un petit repàs cronològic al que ha donat de si l’E3, ens hem de remuntar al 1995, primera edició, on es va presentar una plataforma revolucionària, la Playstation de Sony i una tal Nintendo 64. Aquestes llançaments serien el primer pas de la revolució dels videojocs. Des de llavors, les presentacions de jocs amb grans produccions i consoles han rubricat les 22 edicions passades. Final Fantasy, Tomb Raider, Xbox, Zelda o GTA són només alguns dels noms que han protagonitzat els E3.

I així arribem a l’edició d’enguany, que ha tingut dos grans protagonistes que s’han jugat el paper d’estrella principal: Microsoft i Nintendo. La primera ha presentat l’Xbox One X, la primera consola que aconsegueix fer el salt de qualitat i mostrar gràfics en pantalla 4K i 60FPS, és a dir, en Ultra HD i mostrant 60 imatges per segon, el doble de velocitat de refrescament a què estem acostumats. Per desgràcia, de moment compta amb pocs jocs per aprofitar aquesta potència gràfica. Nintendo, per la seva banda, ha presentat Switch, la consola multiplataforma que ja vam comentar en aquest espai fa unes setmanes. La novetat, en el cas de la marca nipona, han estat els jocs presentats i en desenvolupament, que han agradat al públic assistent.

De les altres presentacions, direm que Sony prepara una revisió de Shadow of the Colossus per a la Playstation 4, un joc que va causar en el seu moment un gran impacte per la seva bellesa gràfica. En seguirem parlant.

Temes relacionats
Comenta el contingut

Descobrir
El més...
segrecom Twitter

@segrecom

Envia el teu missatge
Segre
© SEGRE Carrer del Riu, nº 6, 25007, Lleida Telèfon: 973.24.80.00 Fax: 973.24.60.31 email: redaccio@segre.com
Segre Segre