x
Català Castellà
Registra’t | Iniciar sessió Registra’t Iniciar sessió
Menú Buscar
Cercador de l’Hemeroteca
Segre Segre Premium

Menú Lectura

Tipografies de la televisió

  • JOAN TEIXIDÓ
Actualitzada 27/09/2021 a les 11:30
Tipografies de la televisió

Tipografies de la televisió

Totes les imatges i continguts de SEGRE.com tenen drets i no es permet la seva reproducció i/o còpia sense autorització expressa.

© Tipografies de la televisió

SEGRE
Tipografies de la televisió

Tipografies de la televisió

Totes les imatges i continguts de SEGRE.com tenen drets i no es permet la seva reproducció i/o còpia sense autorització expressa.

© Tipografies de la televisió

SEGRE

La imatge visual és fonamental en qualsevol producte, ja que genera la nostra concepció de la marca. En aquest camp és especialment la topografia, que ha jugat un paper més que fonamental en el procés d’adaptació de les marques als seus entorns naturals, públics objectius i altres representacions cap a la realitat.

Sovint mirem les tipografies de les grans marques comercials, però també podem fer aquesta mirada cap a llocs a vegades poc analitzats, com les cadenes de televisió. I això és precisament el que fa pocs dies va fer l’usuari de Twitter @JotaEle_, que va escriure un fil a Twitter en el qual analitzava les tipografies de les cadenes televisives més importants d’Espanya i en treia algunes reflexions importants.

D’entrada, relacionava totes les cadenes amb les tipografies existents i més comercials actuals. Per exemple, Telecinco utilitza la tipografia Avenir, Cuatro l’Helvètica Round, Antena3 la Isidora i Neox la Proxima Nova.

Totes aquestes són tipografies de nova fornada, creades durant la darrera dècada, en què l’auge d’internet i les xarxes socials va requerir noves tipografies que anessin més enllà de les clàssiques que podem trobar als nostres sistemes operatius convencionals. Totes les tipografies utilitzades per les cadenes televisives les podreu trobar avui en qualsevol recopilatori de fonts tipogràfiques d’internet.

Però ens diuen alguna cosa, les tipografies? Sí, ens indiquen sobretot a quin tipus de públic es dirigeixen. Així, per exemple, la cadena Energy, que es basa en programes de força, salvatges, de grans construccions i famílies que sobreviuen en boscos nevats, utilitza la clàssica tipografia Impact, que és de pal dur, grossa i impactant, perquè així és el seu públic objectiu.

A l’altre costat, Divinity utilitza l’Avantgarde Oblique, una tipografia fina i estilitzada que a més és en cursiva. Delicada, com les sèries que solem trobar-hi.

Com a curiositat, de totes les cadenes analitzades només una, TVE utilitza una tipografia pròpia, la RTVE Officina. Els animo a fer una ullada al fil de l’usuari, en què podran trobar la infografia sencera.

Temes relacionats
Descobrir
El més...
segrecom Twitter

@segrecom

Envia el teu missatge
Segre
© SEGRE Carrer del Riu, nº 6, 25007, Lleida Telèfon: 973.24.80.00 Fax: 973.24.60.31 email: redaccio@segre.com
Segre Segre