Totes les imatges i continguts de SEGRE.com tenen drets i no es permet la seva reproducció i/o còpia sense autorització expressa.
© Imatge de la cua per pagar en una botiga de l'Eix Comercial, ahir al matí.
LLEONARD DELSHAMSTotes les imatges i continguts de SEGRE.com tenen drets i no es permet la seva reproducció i/o còpia sense autorització expressa.
© Imatge de la cua per pagar en una botiga de l'Eix Comercial, ahir al matí.
LLEONARD DELSHAMSMalgrat totes les despeses que suposen les festes de Nadal i Reis i el cansament acumulat dels àpats familiars, centenars de lleidatans van sortir ahir al carrer per estrenar les rebaixes d’hivern, que ofereixen descomptes de fins al 70% en algunes botigues. “A qui no li agrada trobar una peça una mica més barata que uns dies abans?”, deia una comerciant de l’Eix. I és que, encara que a Lleida feia fred, als carrers del centre no s’arribaven a apreciar les baixes temperatures a causa de totes les persones que es van animar a aprofitar l’últim dia de les festes nadalenques i el primer de les rebaixes.
Segons Llorenç González, president de l’Eix Comercial, la previsió és augmentar les vendes respecte a les rebaixes de l’any passat entre un 2 per cent i un 3 per cent, unes xifres que representarien una “recuperació del nivell de consum” després de la crisi. La Federació de Comerç de Lleida també comparteix les mateixes previsions de creixement. Els comerciants de l’Eix van apuntar que en les últimes setmanes, “els clients venien més a buscar regals per a les famílies”, mentre que a partir de l’inici de les rebaixes “aprofiten per comprar productes per a ells”, perquè “a la gent li agrada molt venir el primer dia, després de Reis”. “Per molts descomptes que hi hagi durant l’any, mai són com en les rebaixes”, van assegurar.
De fet, diversos comerços de la capital del Segrià ja van avançar la temporada de descomptes i la van començar abans d’acabar l’any (vegeu el desglossament). Malgrat l’alta afluència de públic d’ahir, moltes botigues esperen que el dia fort de l’arrancada de la campanya sigui avui. Per la seua part, alguns clients van apuntar que van aprofitar per passejar i fer algunes compres. Val a recordar que la campanya generarà a Lleida 1.380 contractes, un augment de l’11 per cent respecte a l’any passat, segons xifres de l’empresa de recursos humans Randstad.