SEGRE

Mariola en Moviment

Comunicat de Mariola en Moviment arran de les acusacions de coacció a Treballadores socials per part del PSC

carta

cartacarta

Creat:

Actualitzat:

Sr. Director:

Des de Mariola en Moviment no estem en contra de la funció de la treballadora o treballador dels serveis socials de la Mariola. Ens indigna pensar que creure com lluitar és voler desprestigiar la seva tasca. No, Mariola en Moviment aplaudeix la tasca de tots i totes les funcionàries de la Paeria, tenen el nostre reconeixement a la bona tasca. Sí que és cert que de vegades sembla que la lluita de Mariola en Moviment està en contra de les treballadores socials, ja que exigim que s’atengui les famílies adequadament i se’ls informi d’una manera clara i entenedora. Al cap i a la fi, aquesta és la primera franja que té la pobresa d’expressar-se.

Els treballadors i treballadores socials són la primera línia d’atenció, però l’objectiu de les nostres reivindicacions no són elles, sinó els seus responsables polítics. Quan es genera un moviment veïnal, de cooperació, d’ajuda mútua, associativa i participativa; i reivindica uns drets i deures, ho fa sabent que s’enfronta a la incomprensió de la institució i dels seus departaments, i el primer és el de l’atenció més pròxima, els Serveis Socials.

La feina d’acompanyament que realitza Mariola en Moviment des de fa gairebé un any ha permès que moltes famílies del barri que tenen dificultats de lectura en català i de comprensió de la maquinària burocràtica de l’ajuntament hagin pogut exercir els seus drets i hagin adquirit un orgull de veïns i veïnes que els està permetent afrontar la seva precarietat molt més dignament.

Aquesta feina continuada s’ha vist interrompuda pel nou reglament del regidor de Serveis a les Persones, el Sr. Xavier Rodamilans, que està impedint, mitjançant fets consumats, l’acompanyament a persones que tinguin dificultats de comprensió. Per això, i per intentar reconduir les situacions de tensió causades per aquest nou reglament, proposem de reunir-nos amb sindicats, Col·legi de Treballadores Socials i personal afectat dels serveis socials.

Matisem la necessitat de generar convivència en unes dinàmiques de construcció de fraternitat. Això sí, sense obviar que Mariola en Moviment té la seva pròpia personalitat i dinàmica. Considerem la necessitat de poder transformar la realitat dels barris humils i les treballadores socials han de considerar els actors veïnals com a part de la tasca. En lloc de prohibir, cal mantenir més dinàmica de col·laboració i de desenvolupament.

Malgrat totes les dificultats, ens consta que arran de l’eclosió d’un moviment veïnal que reivindica els drets dels més desfavorits, s’ha aconseguit visibilitzar l’excés de feina, de pressió, i la falta de recursos dels serveis socials a Lleida. Des d’aquest sentit, Mariola en Moviment es consolida com a actor partícip en les decisions que repercuteixen directament en la vida de les persones.

Mariola en Moviment té capacitats reals d’oferir una perspectiva diferent d’una realitat ocultada i formar part de la solució més que del problema.

tracking