SEGRE
Creuar la línia

Creuar la líniaSEGRE

Creat:

Actualitzat:

Un dels punts més interessants en aquest thriller en què el que és astut xoca amb el que és murri és que tot s’ho munten ciutadans corrents ficats dins d’una història que se’ls escapa de les mans. El viu és un home corrent que es presenta en un estudi d’arquitectura reclamant una compensació per l’esquerda que li ha aparegut a l’apartament, segons ell, a causa de la falta d’apuntalament i de les obres que s’estan executant al costat. Els astuts són els que creuen que tot és un mal menor i, posats a fer trampes, ells són millors. I enmig es troba el protagonista, arquitecte amb família i desencisat. Un home que mai ha creuat aquesta línia d’haver fet alguna vegada una cosa que no hauria d’haver fet. En aquest conflicte d’interessos s’obre una altra esquerda més profunda, la moral, la que porta una persona a plantejar-se qüestions quan tot el que l’envolta el desmotiva. Las grietas de Jara, basada en una novel·la de Claudia Piñeiro, funciona perquè fa de les persones éssers contradictoris dins d’una història amb atmosfera criminal, i perquè està ben resolta, ja que el director, Nicolás Gil Lavedra, ha anat col·locant un fet simple que deriva en un estudi de personatges, sobretot, el protagònic ben resolt per Joaquín Furriel, avalat per un eficaç Óscar Martínez, –un dels millors actors argentins– i aquesta presència un pèl eclipsada però agraïda de Soledad Villamil, encara que a la pel·lícula li pesi una mica la presència d’un Santiago Segura xampurrejant un gallec-porteño que bé podia haver-se estalviat. Però amb les seues coses en el deure i l’haver, Las grietas de Jara compta amb elements més que notables per reclamar la nostra atenció.

tracking