x
Català Castellà
Registra’t | Iniciar sessió Registra’t Iniciar sessió
Menú Buscar
Cercador de l’Hemeroteca
Segre Segre Premium

LA PEIXERA
  • JUAN CAL

Actituds intolerants

Actualitzada 24/04/2017 a les 08:55
Actituds intolerants

Totes les imatges i continguts de SEGRE.com tenen drets i no es permet la seva reproducció i/o còpia sense autorització expressa.

© Actituds intolerants

SEGRE
Actituds intolerants

Totes les imatges i continguts de SEGRE.com tenen drets i no es permet la seva reproducció i/o còpia sense autorització expressa.

© Actituds intolerants

SEGRE
La Peixera

Totes les imatges i continguts de SEGRE.com tenen drets i no es permet la seva reproducció i/o còpia sense autorització expressa.

© Juan Cal

Va ocórrer primer en un pub de la zona alta de Lleida i ara passa en un hotel de Vinaròs. En ambdós casos s’ha decidit, de forma il·legal i discriminatòria, prohibir l’entrada a persones amb síndrome de Down perquè algú, amb un concepte molt especial de la vida, ha cregut que aquesta presència li pot restar clientela; o per altres raons que seria millor ni tan sols imaginar per no arribar a intuir la profunditat de la mesquinesa humana.

Amb la discriminació passa el mateix que amb la violència masclista; un creu que a còpia d’uns quants anys d’educació i polítiques públiques de sensibilització ja no haurien d’existir casos de marginació de les persones de la mateixa manera que no haurien d’existir casos de violència contra les dones.

Tothom hauria d’estar vacunat d’aquestes malalties socials. Està més que comprovat que no hi ha gent discapacitada perquè tots tenim capacitats diferents; com tots som diferents en la nostra estètica o en la manera d’entendre la vida. Els que treballem a prop de persones amb síndrome de Down podem comprovar cada dia que no són menys que ningú a l’hora de desenvolupar la seua feina, de prestar un servei útil a la societat, de divertir-se, de patir o d’estimar.

Faltaria més; són persones! Per desgràcia, existeixen individus que continuen vivint en un món de prejudicis i de falsa superioritat i les seues conductes han de rebre tot el retret social, alhora que tot el pes de la llei, perquè almenys sàpiguen que les seues actituds tindran greus perjudicis per a la seua economia.

Temes relacionats
El més...
segrecom Twitter

@segrecom

Envia el teu missatge
Descobrir
Segre
© SEGRE Carrer del Riu, nº 6, 25007, Lleida Telèfon: 973.24.80.00 Fax: 973.24.60.31 email: redaccio@segre.com
Segre Segre