L’estiu és per a la lectura. El descans, el retir tranquil al mar o a la muntanya són la quinta essència de les vacances estivals. I no s’entén el descans sense un llibre a les mans (sí, també podria ser una tauleta, però no és el mateix). Els que fem diaris sabem que el d’agost és el mes de més venda de diaris perquè hi ha més temps per llegir. Passa el mateix amb els llibres: són molts els que inclouen en la planificació de les vacances la visita a la llibreria –a la qual no anaven des de Sant Jordi– per adquirir aquesta novetat, o aquest clàssic, que ens faci volar la imaginació, que ens traslladi a mons fantàstics, o terribles.
És per això, perquè hi ha més lectors amb més temps per llegir, que els diaris oferim suplements especials a l’estiu amb relats, històries de ficció o reals que ajuden el lector a prolongar la seua relació amb el diari. Els dies laborables amb prou feines disposem de minuts per llegir el diari, mentre que durant les vacances són hores.
També per això SEGRE ofereix, en col·laboració amb Pagès, la possibilitat d’adquirir un llibre gratis amb la subscripció d’estiu. Per als qui encara no tinguin clar quin llibre emportar-se aquestes vacances, existeix una àmplia, i de qualitat, oferta d’autors locals que poden ajudar a fer més lleus i entretingudes les tòrrides tardes estivals de Lleida.
La ficció criminal, amb autors com Montse Sanjuan, David Marín, Emili Bayo o Marta Alòs, pot ser una bona opció. Per als qui prefereixen els autors clàssics, pensin en Herman Melville, que aquest any compleix dos-cents anys.