El portaveu al Parlament de Ciutadans, Carlos Carrizosa, va reclamar ahir a través dels micròfons de Catalunya Ràdio que el seu partit ocupi la presidència de la Cambra catalana. En aquest sentit, va manifestar que “el més democràtic és que el president del Parlament sigui per a una persona de Ciutadans”, ja que la formació taronja va ser el partit més votat a les eleccions del 21-D i el que va obtenir més diputats. A més, Carrizosa va recordar que a Ciutadans li corresponen dos representants a la nova Mesa del Parlament i va afegir que el fins ara vicepresident del legislatiu català José María Espejo-Saavedra exerciria “excepcionalment bé” com a president del Parlament.
Per la seua part, José Luis Ábalos, secretari d’Organització del PSOE, va convidar el partit d’Albert Rivera a “fer alguna cosa” en la composició de la Mesa del nou Parlament per provar de frenar el “procés”. Així mateix, Ábalos va demanar a Ciutadans que tingui “algun tipus d’iniciativa política”. El primer secretari del PSC, Miquel Iceta, va destacar que aquesta “falta d’iniciativa” demostra que la victòria de Cs “no servirà per modificar el rumb de la política catalana”.
Carrizosa no va descartar ahir una eventual investidura d’Arrimadas com a presidenta “si hi ha una finestra d’oportunitat”. No obstant, va matisar que només es podria aconseguir “si les forces independentistes discuteixin de tal manera que canviïn el seu relat”.