Totes les imatges i continguts de SEGRE.com tenen drets i no es permet la seva reproducció i/o còpia sense autorització expressa.
El president de la Generalitat, Quim Torra, ha criticat aquest divendres una "onada repressiva" de l’Estat contra els presos sobiranistes, i ha demanat al president del Govern espanyol, Pedro Sánchez, diàleg i negociació perquè Catalunya pugui exercir el dret d’autodeterminació. Ho ha dit en una declaració institucional des de la Galeria Gòtica del Palau de la Generalitat, i que ha pronunciat després d’una reunió extraordinària de l’Executiu per abordar al trasllat dels presos sobiranistes a presons de la Comunitat de Madrid.
En un discurs en català i anglès i acompanyat pels consellers, ha demanat ajuda a la comunitat internacional i ha advertit que el judici del Tribunal Suprem canviarà "per sempre Catalunya i la seua relació amb el Regne d’Espanya".