SEGRE

URBANISME

Els veïns desallotjats del número 2 del carrer del Nord de Lleida: “Hem percebut 200.000 € de l’assegurança, però només l’enderroc ens en va costar 390.000”

Es troben a l’espera d’una tercera valoració pericial abans d’acudir a la justícia

Solar de l’edifici. Al costat, les obres del bloc que està en construcció. - ARXIU

Solar de l’edifici. Al costat, les obres del bloc que està en construcció. - ARXIU

LLEIDA

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

La vida d’Ascensión Callén va canviar radicalment el 19 de febrer del 2025, el dia en què l’ajuntament va ordenar-ne el desallotjament i el d’una quinzena de veïns de l’edifici situat al número 2 del carrer del Nord per la gravetat de les esquerdes que van aparèixer a l’immoble arran de les obres en un solar adjacent.

La comunitat de propietaris va haver d’assumir el cost de la demolició de l’edifici i els seus membres es van buscar altres pisos. Tanmateix, un any i mig després ni Ascensión ni la resta de veïns no han rebut res dels responsables de l’obra a la qual culpen de causar les esquerdes que van motivar el seu desallotjament. “Hem percebut els 200.000 euros de l’assegurança dels habitatges, que va servir per pagar els peritatges i diversos tràmits, així com un any de lloguer, però dels responsables no en sabem res, sembla que no volen assumir cap responsabilitat”, lamenta Callén. “Ells al·leguen que la casa era vella, quan el meu habitatge estava completament renovat, i a més van ser ells els que la van destrossar i la van omplir d’esquerdes, ignorant les nostres advertències, i ara no tenim res, no tinc casa”, afegeix la dona de 73 anys. “Abans de portar-los a judici ens van oferir 300.000 euros a tots els veïns, però només la demolició en va costar 390.000”, assegura Callén.

L’enderroc es va fer el març del 2025. - AMADO FORROLLA

L’enderroc es va fer el març del 2025. - AMADO FORROLLA

Actualment el cas està en espera d’una tercera valoració pericial que determini una compensació. Segons la seua advocada, la companyia d’assegurances de la comunitat i de l’obra contigua és la mateixa i ha presentat dos valoracions dispars. Mentre que la pòlissa estableix una quantitat d’indemnització màxima de 700.000 euros, els veïns la consideren insuficient per cobrir els danys, inclosos els morals. En cas que no estiguin conformes amb aquest nou peritatge, recorreran a la via judicial per reclamar la diferència.

Desallotjats quinze veïns per les obres del solar adjacent

La quinzena de veïns del número 2 del carrer Nord van ser desallotjats el febrer de l’any passat per l’aparició de grans esquerdes a l’edifici arran de les obres al solar adjacent. Els propietaris i inquilins van detallar que portaven un mes i mig denunciant la perillositat de les esquerdes, que van anar augmentant amb el desenvolupament de l’obra annexa. A més, un dels veïns va acudir a les oficines de la companyia d’assegurances alertant que “l’edifici estava a punt de caure”. L’assegurança de la comunitat de veïns es va fer càrrec del seu reallotjament provisional en establiments hotelers. La Paeria va constatar que hi havia risc de caiguda i va ordenar-ne el desallotjament, declarant l’edifici en ruïna imminent, per la qual cosa la comunitat va haver de demolir-lo. L’immoble afectat tenia set habitatges, cinc dels quals estaven habitats per un total de quinze persones, dotze adults i tres menors. Dos pisos estaven deshabitats.
tracking