SEGRE

MUNICIPIS

El ‘banc dolent’ ofereix terrenys per a pisos i equipaments a 27 municipis de Lleida

Sobretot al pla, i la majoria són gratuïts o amb descomptes “potents”

Un dels cinc solars donats a Alcarràs, al carrer Sitjar. - JORDI ECHEVARRIA

Un dels cinc solars donats a Alcarràs, al carrer Sitjar. - JORDI ECHEVARRIA

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

Fins a 27 municipis de Lleida han rebut ofertes de l’anomenat ‘banc dolent’ per quedar-se parcel·les que van passar a mans seues arran de la crisi immobiliària. Moltes s’han entregat sense cost per als ajuntaments, que majoritàriament han acceptat els terrenys per impulsar projectes per construir-hi habitatge o, en el seu defecte, equipaments.

Els ajuntaments de la Pobla de Segur i Vilaller han rebut aquest mes una cessió de terrenys per construir-hi habitatge assequible. En tots dos casos, procedien de l’anomenat banc dolent, la Societat de Gestió d’Actius Procedents de la Reestructuració Bancària (Sareb), gestora dels actius immobiliaris d’entitats financeres afectades per la crisi del maó. L’empresa pública té des del 2022 el mandat de cedir aquestes propietats a entitats públiques per desenvolupar polítiques d’habitatge, i segons ha pogut saber SEGRE, ha ofert solars 25 municipis més de Lleida per construir-hi pisos o altres equipaments com zones verdes o pàrquings. Segons l’entitat, aquests terrenys s’ofereixen en forma de donació o venda amb descomptes “molt potents”.

La parcel·la cedida a Vilagrassa, a la travessia reformada de l’N-II. - LAIA PEDRÓS

La parcel·la cedida a Vilagrassa, a la travessia reformada de l’N-II. - LAIA PEDRÓS

Alcarràs és un dels beneficiaris, segons va confirmar ahir el tinent d’alcalde, Gerard Companys, que va explicar que l’ajuntament “està tramitant” l’acceptació de cinc solars, dos dels quals es podrien dedicar a habitatges per la seua bona ubicació. “Com que actualment no és prioritari, buscarem el consens de tots els grups de l’ajuntament per gestionar-ho”, va explicar Companys.

A Vilagrassa la Sareb ha donat recentment a l’ajuntament una parcel·la de 1.583 m2 a l’entrada de la localitat. El consistori té intenció d’acceptar la proposta –té de termini fins al mes de setembre– per si un promotor hi vol edificar o fer un canvi de qualificació i construir-hi una residència.

La Sareb ha donat aquesta parcel·la al centre de Vilaller. - AJUNTAMENT DE VILALLER

La Sareb ha donat aquesta parcel·la al centre de Vilaller. - AJUNTAMENT DE VILALLER

Altres municipis de l’Urgell, com Tàrrega, Tornabous i Bellpuig, també han rebut ofertes. A la capital de la comarca ho estan estudiant, mentre que a Tornabous projecten un aparcament per a 10 vehicles en cas d’acceptar-ho finalment.

A la Noguera, Balaguer ha rebut dos solars més i estudiarà què fer-ne, mentre que Bellcaire d’Urgell ha obtingut la cessió de l’antiga caserna de la Guàrdia Civil. Quan es canviï a nom de l’ajuntament, es buscarà la millor opció per recuperar l’edifici, encara que segons el primer edil, Llorenç Llop, estarà vinculat a l’habitatge.

Llista de possibles beneficiaris

Municipis que han rebut ofertes de solars de la SAREB

L’Albi
Lleida
Alcarràs
Mollerussa
Alcoletge
La Pobla de Segur (Cedida)
Almacelles
Puigverd de Lleida
Almatret
Sant Guim de Freixenet
Arbeca
La Sentiu de Sió
Balaguer
La Seu d’Urgell
Bellcaire d’Urgell
Tornabous
Bellpuig
Torres de Segre
Benavent de Segrià
Tàrrega
Castelldans
Vilagrassa
Castellnou de Seana
Vilaller (Cedida)
Cervera
Vilanova de Segrià
Juneda


La PAH denuncia que la Sareb té 417 pisos buits a Lleida

La Plataforma d’Afectades per la Hipoteca (PAH) de Lleida va denunciar ahir que la Societat de Gestió d’Actius Procedents de la Reestructuració Bancària (Sareb) té 417 pisos buits a la ciutat de Lleida, una cosa que, segons la PAH, és “una situació intolerable”. Aquestes vivendes s’inclouen als 5.340 habitatges sense ús a tot Catalunya.Segons la PAH, l’anomenat banc dolent és propietari de diversos blocs de pisos buits al carrer Palauet de la capital del Segrià que acumulen anys en desús, per la qual cosa, segons la seua opinió, “estan retinguts deliberadament quan podrien servir per reallotjar centenars de famílies sense accés a un habitatge digne”.La plataforma també va qüestionar el pla per traspassar 930 habitatges de 36 municipis de Lleida a Casa47, l’empresa pública que ha rebut 40.000 habitatges procedents de la Sareb per posar-los al mercat, i va recordar que fins ara només s’ha concretat la licitació per externalitzar la gestió de 4.700 habitatges a empreses privades, la qual cosa posa en dubte el caràcter públic del projecte.
tracking