La província de Lleida preveu superar aquest estiu els 580.000 turistes
L’eclipsi solar, un nou reclam per atreure visitants

La cúpula mòbil de planetari del Parc Astronòmic del Montsec, aquest dilluns durant la presentació de la temporada turística.
El sector turístic de la província de Lleida espera superar aquesta temporada d’estiu els 580.000 visitants i consolidar així el creixement dels darrers anys. El vicepresident de Patronat de Turisme, Juan Antonio Serrano, confia que es pugui arribar als 1,7 milions de pernoctacions al conjunt d’establiments de la demarcació.
L’eclipsi de sol del 12 d’agost que al sud de Ponent es podrà observar completament, s’afegeix com un dels principals atractius de la temporada. El fenomen es podrà veure precisament en una zona on per les dates, no hi sol haver massa afluència de visitants, per la qual cosa el sector veu amb esperances la possibilitat que arribin turistes de tot Europa i coneguin aquesta part de país.
Serrano ha presidit aquest dilluns al Parc Astronòmic del Montsec (PAM) la presentació de la temporada d’estiu i ha recordat que l’estiu de l’any passat es va tancar amb la xifra més alta de pernoctacions registrada fins a la data, amb 1,57 milions de nits d’allotjament. En aquest sentit, s’ha mostrat optimista i confia que enguany s’arribi als 1,7 milions o fins i tot superar aquesta xifra.
Serrano també ha destacat que a la demarcació de Lleida hi ha bons índexs de visitants de fora de Catalunya, sobretot a la Val d’Aran, però que a la resta de comarques, encara predominen, en un 75% els de procedència catalana. En aquest sentit, ha defensat l’aposta per fer campanyes promocionals a l’Estat per captar més visitants de fora.
L’eclipsi i la calor, dos atractius que podrien fer augmentar la xifra de visitants
L’eclipsi de sol que es podrà veure el 12 d’agost serà un dels atractius d’aquest estiu a les comarques de Ponent. El president de la Federació d’Hostaleria, Ramon Solsona, ha reconegut que esperen l’afluència de visitants de tot Europa tot i que al sector encara li costi de creure. En aquest sentit, estan fent pedagogia per procurar que hi hagi el màxim possible de negocis del sector oberts al Segrià i les Garrigues, que és on l’eclipsi es podrà veure completament. Per Solsona, és fonamental que aquests turistes que vindran s’emportin una bona impressió perquè “potser algú retornarà” en un futur.
D’altra banda, el president de l’Associació d’Empreses d’Esports d’Aventura, Florido Dolcet, ha destacat que els esports de riu han viscut una primavera “històrica” gràcies a les bones reserves de neu que han permès poder fer baixades en bones condicions. En aquest sentit, ha pronosticat que l’estiu també serà bo i ha assegurat que les elevades temperatures que es registren aquests dies els estan beneficiant amb un increment de les reserves.
La presidenta de l’Associació de Càmpings de Lleida, Cel Feliu, també ha apuntat que encaren l’estiu amb bones expectatives i que les reserves van a “bon ritme”. El cavall de batalla d’aquest sector és “desestacionalitzar” i Feliu també ha reconegut que gràcies al fet que cada vegada fa temperatures més suaus al setembre i l’octubre, poden allargar la temporada.
El president de les cases rurals de la demarcació, Mario Mata, ha comentat que tenen l’expectativa de repetir un estiu amb una ocupació alta i mantenir el ritme dels darrers anys després de la pandèmia amb un creixement continuat.
Presentació de la campanya promocional
Durant la presentació de la temporada d’estiu també s’ha fet pública la nova campanya de promoció del Pirineu i ponent que impulsa el Patronat de Turisme i que porta com a lema “Ara Lleida, amb tota naturalitat”. El director de l’organisme, Juli Alegre, ha assegurat que el “claim evoca la naturalitat dels nostres paisatges, de la nostra gent, de les experiències que oferim i la d’un model turístic que aposta pel creixement responsable i equilibrat”.
Alegre ha destacat que fa 35 anys, el lema ‘Ara Lleida’ va néixer com una reivindicació del territori que reclamava el seu lloc al món, i en aquesta nova campanya es busca posicionar la demarcació com una destinació “líder” de turisme interior. La campanya compta amb un pressupost de 620.000 euros i es mantindrà durant dos anys.