SEGRE

SINDICATS

Díaz insta des de Lleida els treballadors a mobilitzar-se i fer front a la ultradreta

Adverteix que hi ha en joc l’educació, la sanitat, les pensions i els salaris i demana no deixar-se “desmotivar”. En l’acte d’inauguració de la nova seu de la UGT, a la rambla Ferran de Lleida

Yolanda Díaz acompanyada de totes les autoritats que van assistir a la inauguració. - AMADO FORROLLA

Yolanda Díaz acompanyada de totes les autoritats que van assistir a la inauguració. - AMADO FORROLLA

SEGRE REDACCIÓ
Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

La vicepresidenta del Govern central i ministra de Treball, Yolanda Díaz, va defensar ahir el sindicalisme com a motor de la democràcia i va instar la classe treballadora a mobilitzar-se per evitar l’avenç de la dreta i l’extrema dreta i la retallada dels drets aconseguits fins ara. Ho va fer en l’acte d’inauguració de la nova seu de la UGT de les Terres de Lleida, que s’ubica al número 38 de la rambla de Ferran, a la qual van assistir representants institucionals, sindicals i socials de tota la demarcació. “Els bàrbars busquen desmotivar-nos, però els treballadors s’han de mobilitzar, perquè encara som a temps d’evitar que l’educació, la sanitat, el treball, els salaris o les pensions quedin en mans d’aquells que volen retallar drets”, va asseverar la ministra, advertint que “hi ha en joc la democràcia”. Díaz també va instar a regular el treball per protegir-lo davant l’avenç de les noves tecnologies i va demanar als representants institucionals de “pressionar” per millorar els convenis laborals de la demarcació, denunciant que “són els més baixos de la resta del territori”.

Respecte a la nova seu de la UGT, la ministra va afirmar que han fet una oferta per l’edifici que l’allotja per comprar-lo. En aquest sentit, va demanar “disculpes” per les dificultats que ha travessat el sindicat de la demarcació al llarg dels últims anys, especialment per l’estat ruïnós en el qual es trobava edifici dels sindicats, conegut com AISS o Ducados, i va defensar impulsar una reformar la llei del patrimoni sindical acumulat per dotar de personal l’oficina del patrimoni i evitar que això passi en altres edificis.

Per la seua part, el secretari general d’UGT, Pepe Álvarez, va parlar dels temes pendents que queden per aconseguir en el que queda de legislatura, situant com un dels principals una actualització de l’SMI que impliqui el final de l’absorció de plus quan s’aplica aquest salari mínim en les nòmines. També l’aprovació del control horari, alertant que “a Espanya es fan cada setmana entre dos milions i mig i tres milions d’hores extraordinàries que no es paguen”.

Finalment, va fixar la llei de prevenció de riscos laborals. “Tenim una feina per fer, especialment a les comarques de Lleida”, va afirmar. Respecte a les altes temperatures i els treballs a l’exterior, com l’agricultura o la construcció, Álvarez va sentenciar que “la llei és clara” i que, per tant, el que cal fer és complir-la.

Sobre això, la secretària d’UGT de les Terres de Lleida, Joana Mor, va explicar que al camp existeix la figura del dinamitzador que acudeix a les finques per explicar als treballadors els seus drets pel que fa a descans, hidratació i hores de treball.

Durant l’acte, van intervenir diferents autoritats que van posar en relleu el paper d’UGT en la defensa dels drets laborals, la cohesió social i el progrés del territori.

tracking