Sergi Duch penja els patins: “Necessitava un canvi, el cap m’ho demanava”
El capità del Pons Lleida va anunciar aquest dimarts que abandona l’hoquei als 25 anys i després de 23 jugant, els últims sis al primer equip.

Sergi Duch, amb el trofeu de la Europe Cup que va aixecar fa unes setmanes com a capità. - SANTI IGLESIAS
Si fa una setmana era la capitana del Vila-sana, Maria Porta, la que anunciava la retirada de l’hoquei al final de la present temporada, ahir ho va fer públic el del Lleida Llista, Sergi Duch. Ho deixa en la seua plenitud esportiva, a punt de complir 25 anys i després de 23 jugant –va començar a patinar als dos anys–, els últims set al primer equip llistat. Se’n va després de dos temporades que han estat complicades. Dos lesions importants i, sobretot, el fet d’haver perdut protagonisme a l’equip sent el capità, l’han acabat portant a la retirada.
“Ha estat una decisió que tenia presa des de feia temps i molt meditada. La meua situació a nivell esportiu a l’equip no ha estat la millor del món. De portes enfora sempre he intentat posar bona cara i transmetre positivisme i tranquil·litat, però internament han estat dos anys durs. Hi ha hagut coses i situacions que no han estat favorables per a mi i mentalment m’han esgotat bastant”, va declarar ahir a SEGRE, reconeixent que “a nivell mental és el que necessitava. Estic fos, he donat tot el que he pogut i més”.
Se’n va amb la consciència molt tranquil·la i sense fer soroll malgrat el pes específic que té a la plantilla. “Estic tranquil perquè he fet les coses bé. He aguantat molt, he viscut coses molt positives, però altres de molt negatives i és el que em fet prendre aquesta decisió. Necessitava un canvi, el cap m’ho demanava després del que he passat aquests dos últims anys. L’esport té moltes parts positives i altres de negatives, i n’havia viscut últimament més de negatives que de positives, i malgrat que el cor em demanava seguir, el cap em demanava un canvi i trobar la felicitat d’una altra manera, que també és possible”, va explicar Duch, que afegeix: “Necessito descansar, necessito aire fresc, perquè he acabat fos. Necessito experiències noves, motivacions noves i tornar a sentir-me feliç i, sobretot, tranquil. Avui anunciar la retirada ha estat un gran pas, perquè feia molt de temps que ho aguantava”, es va sincerar el capità llistat.
Ni les trucades del nou entrenador del Pons Lleida per a la temporada que ve, Carlos Cortijo, l’han fet reconsiderar la decisió, que va comunicar a l’equip fa una setmana. “Em va trucar diverses vegades i em va dir que comptava amb mi, però des del primer moment li vaig explicar com em sentia i ho va entendre”, relata.
Duch se’n va amb el cap molt alt i havent contribuït sobre la pista a dos dels quatre títols europeus conquerits pel Llista, a més de l’Europeu sub-17 que va aconseguir l’any 2016 formant equip, entre altres, amb Jordi Badia i Sergi Folguera. “És un moment bonic haver guanyat la quarta CERS i aixecar-la a Lleida. Estic content de poder acabar així”, va asseverar.
L’Alpicat renova l’entrenador i sis jugadores
Una vegada segellada la permanència una temporada més a l’OK Lliga femenina, el HC Alpicat s’ha posat a treballar en la pròxima temporada, la tercera a la màxima categoria, i ja té lligades les renovacions de l’entrenador i de sis jugadores que han fet possible la salvació en l’última jornada de la fase regular. Mats Zilken, que va assumir la direcció de l’equip la temporada 2023-2024 després del descens de l’OK Lliga, que va recuperar l’any passat, continuarà al capdavant d’un bloc en el qual repetiran, almenys, la meitat de les integrants.El club ja ha arribat a un acord perquè continuïn les porteres Irache Candal i la jove Ariana García, i les jugadores de pista Martina Juncà, Ona Moreno, Claudia Sanjurjo i la capitana Arantxa González, la renovació de les quals va anunciar ahir l’entitat al seu compte d’Instagram. De la resta de components, Mireia Coll, Joana Folch, Maura Santó i l’argentina Lourdes Lampasona, la direcció esportiva encara està parlant amb elles i s’espera que la majoria acceptin seguir un any més. De l’actual plantilla només s’ha confirmat la baixa de Pati Miret, que es retira definitivament de l’hoquei. De fet, la veterana jugadora es va retirar al final la campanya passada, però va accedir a tornar a causa de les baixes que tenia l’equip.
No descarta entrenar en un futur
Sergi Duch, que té previst traslladar la seua residència a Sant Cugat, aparcarà per complet el món de l’hoquei una vegada acabi el play-off. “Tinc ganes que arribi, però alhora no, és una relació d’amor-odi”, reconeix. Té clar que no pensa calçar-se més els patins més enllà d’alguna patxanga amb els amics, però deixa una porta oberta a entrenar, com ha estat fent fins ara a la base del club. “Com a jugador ho veig difícil, i més a aquest nivell, i com a entrenador mai no se sap, la vida fa molt voltes i no ho descarto”, va indicar. Aquesta temporada dirigeix el Primera Catalana femení, el Fem 13 i l’infantil B masculí.
El club medita viatjar en furgonetes a la Corunya
El Llista està sospesant fer el viatge la Corunya del dia 16 de maig, per obrir el play-off davant del Liceo, en furgonetes, ja que el preu dels vols s’ha disparat força i això suposaria una despesa que desquadraria el pressupost. A més, podria haver de viatjar dos vegades si hi ha un partit de desempat.