SEGRE

Rosa Horta, de la residència Adesma - Sant Antoni de Pàdua, sobre el gran apagón: «No n’hem après»

El 28 d’abril del 2025, Lleida i tota la Península van estar més de 10 hores sense telèfon, llum i internet

Un any del dia més negre - JORDI ECHEVARRIA

Un any del dia més negre - JORDI ECHEVARRIA

Creat:

Actualitzat:

“La por més gran que tenia era que l’apagada durés fins l’endemà perquè no podíem preparar el menjar”, explica Rosa Horta, de la Residència Adesma-Sant Antoni de Pàdua. “Va ser molt incòmode no poder comunicar-nos i organitzar-nos i, al no funcionar els ascensors, vam haver de pujar per les escales persones en cadires de rodes”, diu Horta. També recorda la solidaritat que hi va haver aquell dia, “amb gent fora de torn que van venir a ajudar, i veïns i comerciants de la zona ens van fiar menjar i aigua i van posar a la nostra disposició vehicles per comprar”. Tanmateix, admet que “ara no tenim cap dispositiu d’emergència per a aquests casos, no n’hem après”.

tracking