LEGISLACIÓ
Fixen en 15 anys l’edat mínima per conduir patinets elèctrics
Casc de protecció obligatori i hauran d’utilitzar un element reflector de nit

La Guàrdia Urbana va decomissar en una setmana 98 patinets per falta d’assegurança i registre. - PAERIA
El Consell de Ministres va aprovar ahir, a proposta del ministre del Interior Fernando Grande-Marlaska, una modificació del Reglament General de Circulació per millorar la protecció dels usuaris vulnerables a la via i que fixa en 15 anys l’edat mínima per conduir patinet elèctric, denominat tècnicament vehicle de mobilitat personal (VMP), entre altres mesures. Així ho va donar a conèixer ahir la ministra portaveu, Elma Saiz, després del Consell de Ministres. “Són mesures pioneres que ens converteixen en un país referent en seguretat viària”, va afirmar.
Per als usuaris de patinet també serà obligatori portar casc i hauran d’utilitzar un element reflector de nit o quan hi hagi visibilitat escassa. En el cas de persones que fan la seua activitat professional en aquests vehicles (riders), el reflector serà obligatori d’utilitzar en tot moment. Ambdós són una infracció greu amb sanció econòmica de 200 euros. També s’introdueix l’obligació de l’ús de l’element reflector per part de vianants que transitin per carreteres a la nit.
Respecte a les motocicletes, es permet la circulació pel voral de dret quan existeixi una congestió sense superar la velocitat de 30 km/h i prèvia senyalització del tram. També s’estableix l’ús obligatori de guants per a conductors i passatgers de motos i ciclomotors en carreteres i l’ús d’un calçat tancat en tota mena de vies. Ambdós suposen una multa de 200 euros.
Per als vehicles en general, en autovies i autopistes, quan la circulació sigui dificultada per la neu, està prohibit avançar i se circularà pel carril de la dreta deixant lliure el de l’esquerra per a vehicles d’emergència o llevaneus.