SEGRE

LEGISLACIÓ

Fixen en 15 anys l’edat mínima per conduir patinets elèctrics

Casc de protecció obligatori i hauran d’utilitzar un element reflector de nit

La Guàrdia Urbana va decomissar en una setmana 98 patinets per falta d’assegurança i registre. - PAERIA

La Guàrdia Urbana va decomissar en una setmana 98 patinets per falta d’assegurança i registre. - PAERIA

Publicat per
Redacció

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

El Consell de Ministres va aprovar ahir, a proposta del ministre del Interior Fernando Grande-Marlaska, una modificació del Reglament General de Circulació per millorar la protecció dels usuaris vulnerables a la via i que fixa en 15 anys l’edat mínima per conduir patinet elèctric, denominat tècnicament vehicle de mobilitat personal (VMP), entre altres mesures. Així ho va donar a conèixer ahir la ministra portaveu, Elma Saiz, després del Consell de Ministres. “Són mesures pioneres que ens converteixen en un país referent en seguretat viària”, va afirmar.

Per als usuaris de patinet també serà obligatori portar casc i hauran d’utilitzar un element reflector de nit o quan hi hagi visibilitat escassa. En el cas de persones que fan la seua activitat professional en aquests vehicles (riders), el reflector serà obligatori d’utilitzar en tot moment. Ambdós són una infracció greu amb sanció econòmica de 200 euros. També s’introdueix l’obligació de l’ús de l’element reflector per part de vianants que transitin per carreteres a la nit.

Respecte a les motocicletes, es permet la circulació pel voral de dret quan existeixi una congestió sense superar la velocitat de 30 km/h i prèvia senyalització del tram. També s’estableix l’ús obligatori de guants per a conductors i passatgers de motos i ciclomotors en carreteres i l’ús d’un calçat tancat en tota mena de vies. Ambdós suposen una multa de 200 euros.

Per als vehicles en general, en autovies i autopistes, quan la circulació sigui dificultada per la neu, està prohibit avançar i se circularà pel carril de la dreta deixant lliure el de l’esquerra per a vehicles d’emergència o llevaneus.

Desenes de confiscacions per falta d’assegurança i de registre

Policies locals lleidatanes han requisat desenes de patinets elèctrics arran de l’entrada en vigor de la nova normativa a finals de gener, que estableix l’obligatorietat de disposar d’assegurança i registre per a aquest tipus de vehicles. Així, per exemple, la Guàrdia Urbana de Lleida va decomissar 95 patinets en només una setmana. A Balaguer a mitjans de maig ja n’havien decomissat 25 i a la Seu d’Urgell, 13. En altres localitats han fet advertències o s’ha optat per donar un període de gràcia.
tracking