SEGRE

Laura Garcia, millor nota a les PAU de Lleida: "No és per a tant, però no es pot dir que sigui fàcil"

Teresa Velasco va ser la millor nota de Catalunya a la selectivitat de 2021 i coincideix que és exalumna del mateix institut que la Laura,Els Planells d’Artesa de Segre

Un 96,3% d’aprovats de la selectivitat a Lleida, que arriba a la millor nota mitjana - JORDI ECHEVARRIA

Un 96,3% d’aprovats de la selectivitat a Lleida, que arriba a la millor nota mitjana - JORDI ECHEVARRIA

SEGRE REDACCIÓ
Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Lucia Garcia, estudiant de l’institut Els Planells d’Artesa de Segre, ha obtingut la nota més alta de la demarcació de Lleida en les proves d’accés a la universitat (PAU), amb un 9,6. “Quan m’ho van anunciar no m’ho podia creure”, explica. 

Sobre la selectivitat, considera que la dificultat hi és, malgrat que sovint s’exagera. “No és per a tant, però no es pot dir que sigui fàcil”, reconeix. Opina que part de la pressió prové d’un de mateix i que durant el procés “s’hauria d’animar més els estudiants en lloc de pressionar- los”. Destaca l’acompanyament rebut com a “molt bo” i valora especialment el tracte proper dels seus professors, els coneixem a tots i és fàcil preguntar-los qualsevol dubte, assegura. A més considera inf luent estudiar en grups reduïts i haver fet simulacres durant tot segon de Batxillerat. Vol cursar Estudis Anglesos a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).

“Estic molt contenta dels mestres i professors que vaig tenir a Els Planells, ho van donar tot per nosaltres: es van quedar després de classe per resoldre dubtes, o fins i tot per WhatsApp els caps de setmana”, explica Teresa Velasco, que després d’aconseguir la millor nota de Catalunya a la selectivitat del 2021, ara està acabant el doble grau de Física i Matemàtiques a la Universitat de Barcelona (UB). 

A partir del curs vinent serà professora d’un grau universitari d’intel·ligència artificial, especialitat sobre la qual li agradaria cursar un màster en el futur. “Ha vingut per quedar-se, i hem de pensar com fer-la servir en els graus i en el nostre dia a dia”, valora. Així mateix, explica que al doble grau comparteix classe amb una vintena d’estudiants, dels quals només cinc són dones. “La proporció puja en altres classes en què som 40 o 50, però hi ha una por o pressió que encara ens fa quedar-nos enrere”, lamenta.

tracking