SEGRE

El govern espanyol canvia les normes sobre els patinets: fixa en 15 anys l’edat mínima per conduir-los i el casc serà obligatori

Pel que fa a les motocicletes, serà obligatori l’ús de guants per a conductors i passatgers

Una dona amb patinet elèctric a Lleida.

Una dona amb patinet elèctric a Lleida.Segre

Lluís Serrano
Publicat per
segre

Creat:

Actualitzat:

El Govern ha aprovat una modificació del Reglament General de Circulació per millorar la protecció dels usuaris vulnerables, que fixa en 15 anys l’edat mínima per conduir vehicles de mobilitat personal, com els patinets, i estableix l’ús obligatori del casc, igual com per als ciclistes.

A més, serà obligatori l’ús de guants per a conductors i passatgers de motocicletes i ciclomotors, així com de calçat tancat en tota mena de vies, en tant que els taxistes hauran de portar posat el cinturó a tota hora.

Són algunes de les principals novetats de la reforma que ha aprovat aquest dimarts el Consell de Ministres, que entrarà en vigor el pròxim 1 d’octubre, excepte en el|com de referit al casc homologat per a usuaris de motocicletes que ho farà l’1 d’octubre de 2027.

tracking