El nou president francès, Emmanuel Macron, va destacar aquest diumenge durant la presa de possessió que rellançar el projecte europeu serà un dels principals objectius del seu mandat, perquè segons el seu parer aquesta és la base perquè França pugui mantenir-se com a potència mundial i projectar-se al món.
En el seu discurs després d’assumir el càrrec de mans del seu predecessor, François Hollande, Macron va assegurar que Europa “serà refundada i rellançada” perquè “protegeix i permet projectar al món” els valors de França. Va insistir que serà necessària “una Europa més eficaç, més democràtica, més política, perquè és un instrument de la potència i la sobirania” del seu país, i va dir que treballarà per aconseguir-ho.
Va considerar que la seua victòria el passat dia 7 davant Marine Le Pen va ser una mostra que els francesos havien optat per “l’esperança i el poder de conquista”. El seu missatge va ser que “el món i Europa necessiten més que mai França, una França forta que porti alta la veu de la llibertat i de la solidaritat, una França que sàpiga inventar el futur”. “França vetllarà per estar sempre del costat de la llibertat, dels drets humans” per “construir la pau de forma duradora”, va defensar.
Partint de la constatació que “des de fa dècades” França dubta de si mateixa i de les seues capacitats, el seu mandat estarà guiat per la necessitat de tornar als francesos la confiança en si mateixos i convèncer-los que el país“ porta en el seu si tots els recursos per figurar en primera línia de les nacions”.
“França només és forta si és pròspera” i “només és un model per al món quan és exemplar”, va afirmar Macron, que va posar èmfasi que no “cedirà en res” del seu programa de reformes, començant per la flexibilització del mercat laboral que vol adoptar aquest mateix estiu per decret.
No obstant, al costat de les seues propostes liberals, va assenyalar que “s’enfortirà la solidaritat nacional” per protegir els que “se senti oblidats”. El traspàs de poders de Macron va començar a les 10.00 amb la seua arribada a l’Elisi on l’esperava François Hollande, amb el qual va estar reunit una hora per a la transmissió dels codis de les armes nuclears i altres informacions confidencials. Després del protocol d’investidura, es va desplaçar per l’avinguda dels Camps Elisis fins a l’Arc de Triomf abans de rebre un bany de multituds.