Dos anys més de roig
Marc Márquez renova la seua vinculació amb l’equip oficial de Ducati fins al 2028, quan complirà 35 anys. Després de guanyar el novè títol el seu primer any, vol continuar sent ambiciós

Marc Márquez celebra el recent triomf al Gran Premi de Txèquia. - EFE
Marc Márquez seguirà lligat a Ducati fins a finals del 2028. El Ducati Lenovo Team va confirmar ahir la renovació del pilot de Cervera per a les temporades 2027 i 2028, prolongant una associació que ja li va permetre conquerir el 2025 el seu setè títol mundial de MotoGP i el novè de la seua trajectòria al Mundial de motociclisme.
L’acord dona continuïtat a una relació que ha resultat exitosa des del principi. En la seua estrena amb la marca de Borgo Panigale, va firmar una de les campanyes més destacades de la seua carrera, amb 14 victòries a l’esprint i 11 triomfs en grans premis, resultats que li van permetre proclamar-se campió amb diverses cites d’antelació i tornar al cim de la categoria reina després de sis anys, després d’un calvari de lesions.
La present temporada també està marcada per la seua capacitat de reacció. Després de perdre’s dos grans premis per una nova operació a l’espatlla dreta, Márquez ha encadenat victòries a Hongria i la República Txeca per reenganxar-se a la lluita pel campionat. Actualment es troba a 40 punts del líder, l’italià Marco Bezzecchi (Aprilia), després d’haver arribat a estar a més d’un centenar de punts de distància. El seu triomf a Hongria va tenir a més un doble significat, al representar la seua victòria número 100 en el Mundial entre totes les categories i la centèsima de Ducati a MotoGP.
“Soc roig. Soc realment feliç amb aquest nou acord amb Ducati i per continuar formant part d’aquesta família”, va assenyalar Márquez en declaracions difoses per l’equip. El pilot va recordar que va elegir Ducati perquè la considerava “el projecte més competitiu” i va destacar la confiança mútua construïda des que va arribar. “El nostre primer any junts vam guanyar el títol, un resultat d’un valor incalculable que confirma que el camí que vam escollir era l’adequat. Continuo competint perquè estimo aquest esport i vull assolir objectius encara més ambiciosos. Estic convençut que aquest és el lloc adequat per aconseguir-ho”, va afirmar.
El conseller delegat de Ducati Motor Holding, Claudio Domenicali, va qualificar la renovació com “l’elecció més natural”. Segons va explicar, Márquez ha aportat a l’equip “una mentalitat encara més determinada i un esperit competitiu extraordinari”, a més d’encarnar els valors que identifica amb la marca. Per la seua part, el director general de Ducati, Luigi Dall’Igna, va celebrar la continuïtat d’una relació basada en la confiança. “Ell ens va buscar primer, després ens va elegir, i som feliços de dir que estem planificant un futur junts”, va assenyalar. Així mateix, va destacar que “treballar amb el Marc m’ha impressionat. Ha portat la moto al màxim rendiment. Soc feliç de viure un nou capítol d’aquesta història amb ell”.
Tot apunta que el murcià Pedro Acosta serà el company de Marc Márquez al box oficial de Ducati. El substitut d’Acosta a KTM hauria de ser Àlex Márquez, que passaria de l’equip Gresini a la moto oficial de la marca austríaca. A més, Pecco Bagnaia canviarà Ducati per Aprilia, Quartararo s’incorporarà a Honda i el seu lloc a Yamaha serà per a Jorge Martín.