Totes les imatges i continguts de SEGRE.com tenen drets i no es permet la seva reproducció i/o còpia sense autorització expressa.
© El certamen Firacóc
X.S.Totes les imatges i continguts de SEGRE.com tenen drets i no es permet la seva reproducció i/o còpia sense autorització expressa.
© La Rosalia muntada en un gran cavall va culminar la celebració en la renovada plaça Major de Tàrrega.
X.S.El certamen Firacóc manté l’atractiu entre el públic i concentra durant el cap de setmana 12.000 visitants a l’Espai Mercat. La mostra posa en relleu la producció de fleca artesanal. Es tracta de l’activitat gastronòmica de la festa major, que va reunir una vintena d’expositors i un centenar de varietats de coca de recapte durant el cap de setmana. El certamen manté, per tant, el volum de públic de les últimes edicions.
De forma paral·lela, ahir diumenge es va celebrar el 32è Aplec del Cóc i Mostra de Productes de Fleca, organitzat per la regidoria de Promoció Econòmica, que certifica la seua condició de gran aparador al servei dels forners del territori, els que donen a conèixer a la capital de l’Urgell les seues receptes i especialitats. Amb els cocs tradicionals de llonganissa o arengada, han conviscut elaboracions singulars fetes amb bacallà, salmó fumat o carxofa.
Segons va explicar la presidenta del Gremi de Forners de las Terres de Lleida, Pilar Marqués, Firacóc dóna visibilitat al sector i s’ha convertit en una de les cites de referència dins del calendari. També va destacar l’auge que experimenten les receptes de fleca destinades als consumidors vegans.
D’altra banda, Jordi Tarragó, president del Gremi de Pastissers de Lleida, va explicar que Firacóc contribueix a preservar la gastronomia autòctona com a segell d’identitat. Per la seua banda, l’alcaldessa de Tàrrega, Rosa Maria Perelló, va afirmar que la Firacóc “uneix gastronomia amb tradició i cultura, i fa alhora de plataforma de promoció dels petits forners artesans”.
Tàrrega va viure ahir diumenge la jornada central de les festes locals. A la matinada, el grup Doctor Prats va omplir la plaça de les Nacions. Al matí, la 32a Trobada de Gegants i Capgrossos va portar fins a la plaça de Sant Antoni una vintena de Colles de tot Catalunya.
Van portar a terme una cercavila fins a la plaça del Pati, on la celebració es va unir al trenta-sisè Aplec de Sardanes de la mà de la Cobla Tàrrega. A la tarda, el grup BAT va celebrar amb un correfoc en el trentè aniversari del Drac de Tàrrega.
La capital de l’Urgell ofereix fins avui dilluns mig centenar d’actes en el marc de les festes locals. Avui serà el torn del tradicional ball de l’eixida que tindrà lloc sobre les 21.00 hores a la plaça Major. La dansa l’obre l’alcaldessa i després s’uneix al ball tota la població.