SEGRE

Adeu a la caserna de la Ciutadella

Durant anys va acollir milers de soldats i de joves del servei militar però va quedar clausurada el 1993. L’empresa Cevasa, copropietària amb l’ajuntament, n’inicia la demolició i la neteja

Les màquines també enderrocaran les edificacions que es veuen en aquesta imatge. - C. SANS

Les màquines també enderrocaran les edificacions que es veuen en aquesta imatge. - C. SANS

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

L’empresa Cevasa, propietària d’una part important dels terrenys de la Ciutadella de Castellciutat, ha començat els treballs per enderrocar les instal·lacions de l’antiga caserna militar, que durant dècades va acollir joves que feien la mili. La zona va quedar clausurada el 1993 i estava protegida amb tanques, però feia dècades que era objecte de vandalisme.

Els treballs van començar fa ara una setmana i s’allargaran dos mesos. Quan acabin, la imatge de Castellciutat, i en concret el seu skyline, es veuran enormement modificats ja que les instal·lacions estan situades a la part més alta del poble i són visibles des de la capital de l’Alt Urgell.

L’alcalde, Joan Barrera, va explicar que l’actuació era molt esperada pel consistori. Es tracta d’una obra prèvia i necessària per a la futura rehabilitació de l’espai, “que tindrà nous usos malgrat que aquests encara no estan definits”, va assegurar l’edil. L’estat actual és totalment precari i d’abandó. “Era urgent netejar la zona”, va destacar Barrera. La falta de vigilància feia que grups de desconeguts hi accedissin per fer botellons i actes incívics. Un dels edificis que ara serà enderrocat és el de l’ampliació que havia acollit durant anys l’Escola d’Hostaleria Joviat. Barrera va lamentar que “ha estat destrossat completament”. La propietat dels terrenys de l’antiga caserna militar és compartida amb l’ajuntament. Segons un acord firmat l’any 2019, l’empresa Cevasa s’havia de fer càrrec de la neteja i el condicionament del recinte, incloent la demolició de les antigues instal·lacions militars.

Per una altra banda, durant els propers mesos començaran les obres del nou accés al poble des de la carretera N-260. Passarà a prop del cementiri i acabarà a la zona del Rastillo.

tracking