Adeu a l’escola L’Estel després de vora 6 dècades
La festa de clausura va reunir antics alumnes, docents i famílies. El municipi estrenarà equipament el nou curs

El comiat del curs i del col·legi va reunir un gran nombre de veïns. - A. CASTELLNOU
Castellnou de Seana va viure dissabte una jornada carregada d’emoció amb la festa de comiat de l’escola de Primària L’Estel, l’edifici que durant dècades ha estat l’aula, el pati i el petit cor educatiu del municipi. L’acte va reunir antics alumnes, mestres, famílies i nombrosos veïns, que van voler compartir records i anècdotes, abans de tancar una etapa vinculada a un immoble construït el 1967 i que arrossegava problemes d’espai, d’estructura i d’accessibilitat. La clausura obre ara el compte enrere per al trasllat al nou centre, que s’estrenarà el curs vinent.
La nova escola ja està en marxa després que els treballs arranquessin al març amb la urbanització del pati. El projecte, impulsat per Educació, compta amb una inversió de 855.255 euros i la instal·lació de mòduls prefabricats fixos, distribuïts en una sola planta. Inclou quatre aules, sala polivalent amb funció de menjador, biblioteca, dos aules de suport, sala de professorat i espais de serveis, a més de criteris d’eficiència energètica, connectivitat i accessibilitat. L’edifici construït s’aixeca en un solar de 2.774 metres quadrats cedit pel consistori, al costat de la zona esportiva i de lleure. La previsió és que pugui acollir fins a vuitanta alumnes, davant els seixanta-un actuals, capacitat pensada per donar resposta al creixement del centre i a una reivindicació històrica de la comunitat educativa.