FUTBOL
Càntics islamòfobs marquen l’Espanya-Egipte jugat a Cornellà

Moment en què el blaugrana Joan Garcia supleix Raya. - EFE
Els lamentables càntics antimusulmans van marcar l’insuls empat sense gols d’Espanya davant d’Egipte, un partit en el qual el debut amb la selecció absoluta del blaugrana Joan Garcia, que va jugar mitja hora, va ser tan aplaudit com xiulat.
Des d’una zona del fons de l’RCD Stadium, on habitualment se situa la denominada La Corba de l’RCD Espanyol, es va entonar en reiterades ocasions, a partir del minut 20, el càntic “Musulmà qui no boti”, en una conducta ofensiva que va entelar l’ambient festiu que es vivia al recinte. A més, durant els prolegòmens del partit, part del públic va xiular l’himne d’Egipte, mentre que també es van escoltar insults dirigits al president del Govern espanyol, Pedro Sánchez.
Itàlia es queda fora del Mundial per tercer cop consecutiu
Itàlia es va quedar fora del Mundial per tercera edició consecutiva al caure ahir en els penals contra Bòsnia i Hercegovina (1-1/4-1), en un partit en el qual va jugar des del minut 41 amb un jugador menys. L’azzurra no acudeix al Mundial des del 2014 i no supera una fase de grups des del 2006. Els errors d’Esposito i Cristante van classificar Bòsnia per al segon Mundial de la seua història, després de participar-hi el 2014. República Txeca va aconseguir també el bitllet a la ruleta dels penals, a l’acabar el duel davant de Dinamarca a Praga en empat (2-2/3-1). Turquia, que va vèncer Kosovo (0-1), i Suècia, que va fer el mateix amb Polònia (3-2), estaran al Mundial.