SEGRE

MOTOCICLISME

Márquez apreta

Treu profit de l’absència per sanció de Bezzecchi per firmar el seu segon triomf seguit. Se situa a 40 punts després de retallar-n’hi 62 en dos grans premis

Marc Márquez celebra dalt de tot del podi del circuit de Brno la seua segona victòria seguida que li permet ficar-se de ple en la lluita pel títol. - DUCATI

Marc Márquez celebra dalt de tot del podi del circuit de Brno la seua segona victòria seguida que li permet ficar-se de ple en la lluita pel títol. - DUCATI

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

Marc Márquez (Ducati Desmosedici GP26) va aconseguir ahir la seua segona victòria consecutiva al vèncer en el Gran Premi de la República Txeca de MotoGP al circuit de Brno i aprofitar així la penalització imposada al líder del campionat, l’italià Marco Bezzecchi (Aprilia RS-GP), que no va poder córrer per haver agredit dissabte un comissari de pista. El lleidatà es troba ara en la quarta posició, a 40 punts de Bezzecchi, després de sumar la victòria número 101 de la seua carrera esportiva i la 75 en MotoGP.

Ai Ogura, que partia des de la pole, no va fallar en la sortida i va enfilar el revolt de final de recta com a líder, en el mateix punt en el qual Marc Márquez es va colar per l’interior per col·locar-se tercer. Tot just un parell de revolts més tard va superar el brasiler Diogo Moreira (Honda RC 213 V), per situar-se segon, encara que li va durar poc perquè el seu company d’equip Pecco Bagnaia el va superar poc després. En la segona volta Bagnaia va avançar Ogura per liderar la carrera i a l’advertir aquesta situació Márquez es va afanyar a superar el japonès per evitar que el seu company d’equip marxés irremissiblement cap a la victòria.

Va ser en la cinquena volta, i quan anava vuitè, quan Jorge Martín va complir amb la primera de les dos voltes llargues que li van imposar per l’accident a Hongria, amb la qual va tornar desè a la carrera, just darrere del també pilot d’Aprilia Raúl Fernández. Una volta més tard, en la sisena, el madrileny va completar la seua segona volta llarga per entrar tretzè, ja molt lluny de la lluita pel podi.

Al davant, Bagnaia va continuar marcant el ritme de cursa, amb Márquez controlant les distàncies respecte al seu company d’equip i ja amb Ogura més enrere. A poc a poc, el de Cervera es va anar enganxant, literalment, al seu company a Ducati, amb el nipó recuperant terreny després de donar un cert descans als seus pneumàtics, si bé tots portaven els mateixos compostos tant a l’eix davanter com al posterior.

Al darrere, a nou voltes del final i en el revolt set, Fabio di Giannantonio va superar el Tauró Acosta per posar-se quart, mentre Ogura continuava tirant per caçar els pilots oficials de Ducati, a ritme de volta ràpida. Acosta, amb algun problema mecànic, va cedir davant de Joan Mir (Honda RC 213 V). A set voltes del final Marc Márquez va respondre amb la volta ràpida de carrera i es va enganxar novament a Pecco Bagnaia, mentre Ai Ogura es quedava una mica més endarrerit.

El nou vegades campió del món va passar a l’acció a cinc voltes del final, quan va superar l’italià després d’aconseguir la volta ràpida. El japonès, que buscava la seua primera victòria, es va enganxar al rebuf de la moto de Pecco, a qui va acabar superant abans de concloure aquest gir i va intentar apretar per atansar-se a Marc Márquez, amb un ritme d’una dècima de segon per volta. Però el vigent campió del món va protagonitzar un pilotatge impecable per mantenir les distàncies respecte al nipó i aconseguir així la seua segona victòria consecutiva de la temporada que el deixa a 40 punts del líder Bezzecchi, quan estava a 102 a l’acabar el gran premi de Mugello. Joan Mir va completar el top 5, darrere de Di Giannantonio, mentre que Martín, malgrat les penalitzacions, va acabar novè i ara és a vuit punts del líder.

Bezzecchi demana perdó per l’agressió

nMarco Bezzecchi, líder del Mundial, va demanar ahir perdó al comissari de pista a qui va agredir després de caure en la carrera a l’esprint de dissabte i ha decidit no recórrer la sanció imposada per Direcció de Cursa, que el va penalitzar sense córrer ahir. “M’agradaria demanar disculpes a tota la comunitat de MotoGP pel meu comportament cap al comissari de pista. També ho sento perquè sé quant esforç i sacrifici fan els comissaris per garantir la nostra seguretat. Aquest comportament no hauria d’ocórrer i no hi ha cap justificació per a això. Demano disculpes a tothom, a Aprilia Racing i a tots els meus aficionats”, va assenyalar en xarxes socials. Bezzecchi es va atansar ahir al post del comissari per demanar-li personalment disculpes. Va conversar durant diversos minuts amb ell, li va entregar regals i ambdós es van abraçar en diverses ocasions.

Primer triomf d’Iván Ortolá i Hakim Danish

El valencià Iván Ortolá (Kalex) va aconseguir ahir la primera victòria de la temporada en Moto2, com el malaisi Hakim Danish (KTM) a la cilindrada petita, davant dels espanyols Brian Uriarte (KTM) i Máximo Quiles (KTM).
tracking