Juguen amb foc
Televisió Espanyola s’ho està jugant tot, el juny i el juliol, al Mundial de futbol. Ens sembla molt bé. Les audiències són estratosfèriques i els seus ingressos publicitaris, milionaris. Així doncs, qualsevol altra consideració queda relegada a un segon pla, però el problema rau en el fet que el Mundial no és etern. El 20 de juliol ja serà història. I aleshores què? Com reconduirà la destrossa que ha causat en programes que, en teoria, eren claus en la seua consideració? Un d’aquests és La revuelta, que més que revolta sembla Guadiana amb les seues aparicions i desaparicions. Els dijous ja no hi és ni se l’espera; l’ubiquen els divendres en un prime time en què té totes les de perdre. Aquesta setmana, per exemple, demà dimarts, tampoc no hi serà. Dimecres, sí; però dijous, és clar, tampoc. L’altre gran damnificat és Aquí la Tierra, el programa revelació de la casa del 2026. Aquí han estat menys subtils: li han donat vacances fins a l’1 de juliol. Data absurda perquè el Mundial encara no ha acabat. No sabem el que haurà pensat Jacob Petrus, però ens ho podem imaginar.