SEGRE

Creat:

Actualitzat:

RTVE va tornar a liderar la nit de dilluns gràcies al 31,1 de l’Argentina-Àustria que va apallissar La revueta i la final de MasterChef i el Telediario 2, en el qual Pepa Bueno va incloure un especial, TeledIArio 2, que va barrejar imatges reals amb altres de creades amb intel·ligència artificial. No tinc objeccions a reconèixer que soc dels que creuen que la IA, juntament amb les xarxes socials, són el pitjor invent del segle XXI. La IA és un perill perquè atempta contra la llibertat d’expressió, que pot manipular de manera impune si no existeix un rígid control. Anem al Mundial. Informatiu. Imatges de Messi sortint de l’entrenament en llitera. Locutor, l’habitual, explicant que s’ha trencat la tíbia i el peroné. L’ambulància se’n va i el seleccionador Scaloni, destrossat. Tot fals, però amb la IA sembla real. Més. En vigílies de l’Espanya-Uruguai, Juan Carlos Rivero assegura que Lamine se’n va al Madrid. Tall de veu de Yamal. “Sempre he volgut ser un jugador blanc” (i disculpin l’acudit fàcil). Tot mentida, però segur que cola. O no? Millor els informatius a l’antiga.

tracking