REIVINDICACIONS
Més protestes dels bombers
Des d’ahir coincidint amb la revetlla i fins al dia 30 per exigir millores. Sorpresa a Interior perquè “just ara s’avança en els acords”

El parc de bombers de Mollerussa es va sumar a les protestes.
Quatre sindicats de bombers que representen gran part dels parcs professionals van fer ahir, coincidint amb la revetlla de Sant Joan, una crida per no cobrir els serveis que no revesteixin urgència fins al 30 d’aquest mes. Són CCOO, Intersindical, IAC-CATAC i CS, que protesten pels dèficits que arrosseguen els parcs. Segons fonts del sector, a Lleida recolzen les queixes els parcs de Lleida, Mollerussa, Tàrrega, Cervera, Balaguer, Tremp, la Seu i el Pont de Suert, a l’espera del que faci el de Sort. Entre les reivindicacions destaquen més dotacions mínimes per a les unitats, un compromís per a la gestió dels tòxics i el material contaminat, el reconeixement real de la nocturnitat i exposició a agents contaminants, el pagament d’hores extraordinàries i millorar la conciliació familiar. Van deixar clar que “no ens negarem a fer un servei vinculat a una emergència, ja que som servidors públics i no deixarem ningú desprotegit”. La suposada mala gestió de polítics i tècnics que ha fet enutjar el sector va motivar aquesta protesta espontània. La conselleria d’Interior va augmentar per a la nit de Sant Joan un 30% les dotacions davant del risc que suposen les altes temperatures per l’onada de calor. La directora general de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvaments i màxima responsable dels Bombers de la Generalitat, Tamara Garcia, va destacar que UGT no s’ha sumat a aquesta protesta i va mostrar la seua sorpresa per les queixes just quan s’està avançant molt en les reivindicacions. “Estan gairebé tancats els acords per aplicar per primera vegada la carretera horitzontal de funcionaris (que permet reconèixer el desenvolupament professional del personal funcionari mitjançant l’ascens en trams, sense necessitat de canviar de lloc de treball), aviat s’incorporaran 265 camions pesants i 137 de lleugers i respecte a l’equipació s’està a punt d’adquirir 9.600 epis, 5.000 aquest any”. Va afegir que s’estan compensant totes les retallades de les últimes legislatures als 153 parcs i la construcció de nous, com el de Seròs. Garcia també va assenyalar que es treballa en les hores extres, en els reforços en parcs i va recalcar que “abans estàvem a l’UCI, ara a planta, però aviat sortirem de l’hospital”.