x
Català Castellà
Registra’t | Iniciar sessió Registra’t Iniciar sessió
Menú Buscar
Cercador de l’Hemeroteca
Segre Segre Premium

CINEGÈTICA PROBLEMA

La falta de relleu posa en perill el futur de la caça

Actualitzada 19/09/2018 a les 10:17
Els caçadors de Tàrrega avisen que hi ha 4 baixes per cada alta || Reivindiquen el seu paper en el control de plagues a Lleida
Presentació de la Fira del Caçador de Tàrrega.

Totes les imatges i continguts de SEGRE.com tenen drets i no es permet la seva reproducció i/o còpia sense autorització expressa.

© Presentació de la Fira del Caçador de Tàrrega.

SEGRE TÀRREGA

La Societat de Caçadors de Tàrrega alerta de la falta de relleu generacional al sector. El president de la societat, Benjamí Sala, va explicar ahir que “per cada nova incorporació, es donen de baixa entre quatre i cinc caçadors per jubilació, ara els joves tenen altres inquietuds”. Per a Sala, la situació és realment preocupant perquè “la nostra principal funció és regular el medi ambient i controlar les plagues d’animals salvatges com conills o senglars”. Segons va explicar Sala, “aquest any a la zona de Vilagrassa alguns agricultors perdran més de la quarta part de la collita de panís per la superpoblació de senglars, que han destrossat els camps”. Va assegurar que “els agricultors cada any ens demanen que fem més batudes per eradicar les plagues”, cosa amb la qual va defensar la necessària existència i funció dels caçadors. Actualment la Societat de Caçadors de Tàrrega compta amb 160 socis, dels qual un centenar són caçadors de fora i seixanta, de la zona, i el més jove té 17 anys i caça amb el seu pare.

El president de la Societat de Caçadors de Tàrrega també es va mostrar crític amb les inspeccions i control en camp dels Agents Rurals. En aquest sentit, Sala va valorar positivament els controls dels rurals, així com totes les mesures incorporades, malgrat que va assenyalar que algunes inspeccions puguin arribar a ser exagerades per als caçadors que també fan un control fauna. D’altra banda, el càmping de Tàrrega acollirà el diumenge 30 de setembre la dissetena Fira del Caçador, certamen que reunirà un centenar d’expositors i nombroses activitats paral·leles. Hi haurà campionats de bellesa canina, agility i Màster Sant Hubert; més de tres-cents gossos; exhibicions de falconeria; espectacles eqüestres; demostracions aèries i competicions d’ArcTrap o una sala de tir virtual, entre d’altres.

 


La Societat de Caçadors de Tàrrega compta amb 160 socis, dels quals un centenar són de fora

 

Val a destacar que la Fira del Caçador de la capital Urgell gaudeix de molt bona salut ja que una trentena de paradistes s’han quedat sense plaça. Sala va destacar que “no tenim més espai, està tot ple”.

Temes relacionats
Descobrir
El més...
segrecom Twitter

@segrecom

Envia el teu missatge
Segre
© SEGRE Carrer del Riu, nº 6, 25007, Lleida Telèfon: 973.24.80.00 Fax: 973.24.60.31 email: redaccio@segre.com
Segre Segre