Totes les imatges i continguts de SEGRE.com tenen drets i no es permet la seva reproducció i/o còpia sense autorització expressa.
©Imatges de la jornada de 'reconexió' del Dr Music d'Escalarre
Lleonard DelshamsAvancen els preparatius de l’edició commemorativa del Doctor Music Festival, que se celebrarà a Escalarre del 12 al 14 de juliol del 2019. De moment, s’han venut 2.324 abonaments, segons la seua alma mater, Neo Sala. Les reserves procedeixen de públic espanyol, “m’atreviria a pronosticar que la majoria són de Catalunya i que ja van assistir a les primeres edicions”, va explicar Txema Arnedo, membre de l’organització.
Les seues suposicions es basen en el fet que “el públic jove no planifica tant i menys sense saber el cartell”. I és que els grups no es donaran a conèixer, almenys, fins al novembre “perquè després de l’estiu començaran a fer les seues agendes”. El que sí que va reiterar Sala és que el certamen, en el qual els organitzadors esperen unes 60.000 persones, comptarà amb una vuitantena de grups, “alguns dels quals van ser-hi fa 20 anys, altres d’actuals, uns d’internacionals, altres de nacionals i també de km0”, va dir. Actuaran en cinc escenaris i un espai de 160 hectàrees, els propietaris de les quals ja han firmat els contractes de lloguer.
“Potser falta firmar-ne algun, però és minoritari i no afectarà”, va assenyalar Sala. Així ho va revelar ahir després que dilluns la música tornés a sonar als prats de Santa Maria d’Escalarre. Va ser en la Reconnexió, una celebració que es va acabar amb un concert de Quimi Portet. Prèviament, van inaugurar un menhir de 6 metres (4 sobre la superfície i dos sota terra) i 8 tones, instal·lat per “activar les energies del lloc”, va dir l’expert en geobiologia Mariano Bueno. Després van dormir en 104 tendes de campanya distribuïdes a tall de mandala.
El festival tindrà un pressupost d’entre 12 i 18 milions i generarà un PIB de 6 milions, el 5,8% del PIB de la comarca. L’impacte econòmic es preveu en 100 milions. Ahir a la trobada podien veure’s empreses interessades a participar en el patrocini del certamen. Com a curiositat, si fa 20 anys van haver de portar els lavabos d’Europa, ara la productora negocia construir-ne d’ecològics. Una empresa americana ha desenvolupat la tecnologia i altres de lleidatanes s’encarregarien de la construcció.