Totes les imatges i continguts de SEGRE.com tenen drets i no es permet la seva reproducció i/o còpia sense autorització expressa.
© Emili Vicente, en una imatge d'arxiu al Camp d'Esports, on va ser jugador i entrenador.
SEGRETotes les imatges i continguts de SEGRE.com tenen drets i no es permet la seva reproducció i/o còpia sense autorització expressa.
© En l'etapa al Tàrrega va coincidir amb Joan Capdevila, drets, segon i tercer per l'esquerra.
Totes les imatges i continguts de SEGRE.com tenen drets i no es permet la seva reproducció i/o còpia sense autorització expressa.
© El ciclisme era la seua altra passió.
L’entrenador i exfutbolista nascut a la Seu d’Urgell, Emili Vicente, va morir aquest dijous als 52 anys mentre practicava el ciclisme en una carretera andorrana, país en el qual entrenava actualment. Emili va ser jugador del Lleida, Balaguer, Tàrrega i Gavà i, com a entrenador, va dirigir el Balaguer, UE Lleida, Lleida Esportiu, Reus i FC Andorra, el seu actual equip, amb el qual estava lluitant per ascendir a Tercera divisió.
La policia andorrana va rebre aquest dijous un avís a les 10.45 informant que a la carretera de Canòlic, al coll de la Gallina, hi havia un ciclista tirat a terra. En principi a l’accident no s’hauria vist implicat cap altre vehicle, de manera que serà l’autòpsia la que haurà de determinar si la seua mort va ser per una caiguda després de la qual es podria haver colpejat al cap o, si al contrari, va patir algun tipus d’indisposició que va provocar que sortís del traçat. Al lloc de l’accident es va desplaçar una dotació de bombers i els serveis d’urgències amb un helicòpter medicalitzat, però no van poder fer res per salvar-li la vida. Emili era un apassionat del ciclisme, que practicava assíduament i fins i tot al setembre va guanyar una prova a la Cerdanya.
El primer dels actes d’homenatge a Emili, una persona molt estimada i apreciada en el món acadèmic i en el de l’esport, tindrà lloc avui a les 12.00 del migdia a l’Inefc, on impartia l’assignatura de futbol.
Com a futbolista, Emili Vicente va fer història amb el CF Balaguer, ja que formava part de la plantilla que, el 2001, va guanyar davant del Barcelona la Copa Catalunya. També el va ascendir a Tercera divisió, ja com a entrenador, la temporada 2003-04.
L’any 1984 es va incorporar a l’Amateur de la UE Lleida, club en el qual també va fer història. Va debutar al primer equip la temporada 1986-87, la de l’ascens a Segona A. Com a entrenador es va incorporar al club la 2008-09. Va estar quatre temporades al Camp d’Esports i es va donar la circumstància que va ser l’últim entrenador de la història de la Unió Esportiva Lleida i el primer del Lleida Esportiu.
Emili Vicente i Vives