Totes les imatges i continguts de SEGRE.com tenen drets i no es permet la seva reproducció i/o còpia sense autorització expressa.
© Jugadors del prebenjamí de la UE Gardeny, amb el seu tècnic, Eloi Ortiz, ahir durant la sessió d'entrenament.
LLEONARD DELSHAMSTotes les imatges i continguts de SEGRE.com tenen drets i no es permet la seva reproducció i/o còpia sense autorització expressa.
© Jugadors del prebenjamí de la UE Gardeny, amb el seu tècnic, Eloi Ortiz, ahir durant la sessió d'entrenament.
LLEONARD DELSHAMS“Mare, per què no juguem el partit?” “Perquè ens han expulsat de la competició.” “Però si ens portem bé...” Una conversa similar a aquesta s’ha repetit als domicilis dels nens de l’equip prebenjamí de la UE Gardeny, expulsat de la competició al no presentar-se a un partit. “És que els nens no ho entenen. Ells vénen a jugar i a divertir-se i això és una sanció desmesurada”, explica Emilia Cuenca, mare d’un dels jugadors de l’equip.
Els pares també es mostren agraïts per les mostres de solidaritat que han rebut per part de nombroses persones vinculades amb el futbol i amb els clubs que s’han ofert a jugar amistosos i tornejos. El primer d’aquests partits el jugaran diumenge a les 11.00 al camp del Balàfia, mentre que la setmana que ve jugaran contra el Lleida Esportiu.
“La idea, ja que no podem jugar competició, és disputar amistosos fins a Sant Joan, que és quan donarem per acabada la temporada”, afegeix Àngel Castro, directiu de la UE Gardeny. El club farà una protesta dilluns davant de l’FCF a Lleida, on aniran des de la Paeria.
Juan José Rey lamenta que “aquesta expulsió no és bona per als nens. Només faltaven dos partits per acabar la Lliga i el meu fill em pregunta per què no pot jugar”, afegeix. “Els nens no ho entenen. Els portem aquí perquè no siguin al carrer i l’únic que volen és jugar a futbol i divertir-se”.
«Els nens no ho entenen. Ells només volen jugar i divertir-se»
EMILIA CUENCA
MARE D’UN JUGADOR
«Portem els nens aquí perquè no siguin al carrer»
JUAN JOSÉ REY
PARE D’UN JUGADOR
«Això és futbol formatiu i aquestes normes no ajuden en res els nens»
EDGAR CABALLERO
PARE D’UN JUGADOR
«Intento que tinguin la màxima normalitat possible»
ELOI ORTIZ
ENTRENADOR DE L’EQUIP
Els valors
Explicar-los l’ocorregut tampoc és fàcil per a l’entrenador, Eloi Ortiz. “Intento que tinguin la màxima normalitat. Ens entrenarem i jugarem els amistosos que ens surtin. Crec que no presentar-se a un partit no és motiu per excloure’ls. Els nens han de jugar”, afegeix. Explica que intenta transmetre’ls “que guanyar o perdre no és important. És igual. A aquestes edats del que es tracta és que ho passin bé”.
Edgar Caballero, pare d’un altre dels nens de l’equip, estava igualment indignat: “No es pot jugar amb la il·lusió dels nens. Això és futbol formatiu i aquestes normes no ajuden en res. Estan aquí també per aprendre uns valors, per aprendre convivència i s’ho estan carregant tot amb una decisió així. Després surten als camps amb pancartes sobre valors...”, comenta.
Francisco Rodríguez també considera que “és injust per a uns nens que tenen il·lusió. Els agrada entrenar-se, posar-se l’equipació, jugar els partits i disfrutar. Ho veiem excessiu. Només tenen 7 anys i per a ells ha sigut un cop molt dur”, es lamenta.