Cinc observatoris astronòmics han captat una bola de foc que va ser visible al cel durant alguns minuts, albirament del qual s’han recollit testimonis en diferents punts de Castella-la Manxa i Andalusia.
Segons ha confirmat José María Madiedo, astrofísic de la Universitat de Huelva que recopila aquests fets a la xarxa d’observació Meteoroides .net, la bola de foc va ser detectada diumenge a la nit a les estacions de La Hita (Toledo), Sevilla, Calar Alt (Almeria), Sierra Nevada i La Sagra (Granada).
Madiedo ha explicat que aquesta bola de foc s’ha produït per un impacte contra l’atmosfera terrestre d’una roca a una velocitat d’uns 72.000 quilòmetres per hora, i alguns testimonis parlen que s’hauria sentit una tremolor similar al d’un terratrèmol, que ha quedat descartat.
Els experts investiguen si la bola de foc s’ha desintegrat per complet o ha deixat caure algun fragment durant el seu recorregut.