x
Català Castellà
Registra’t | Iniciar sessió Registra’t Iniciar sessió
Menú Buscar
Cercador de l’Hemeroteca
Segre Segre Premium

ART CREACIÓ CONTEMPORÀNIA

Més públic forà a l'Embarrat

Actualitzada 28/05/2018 a les 10:39
El cinquè festival de creació contemporània de Tàrrega es consolida amb més de 2.000 visitants || Els espectadors queden admirats del maridatge entre el patrimoni industrial i l’art
El vermut popular va omplir ahir al migdia la nau 5 de Cal Trepat.

Totes les imatges i continguts de SEGRE.com tenen drets i no es permet la seva reproducció i/o còpia sense autorització expressa.

© El vermut popular va omplir ahir al migdia la nau 5 de Cal Trepat.

SEGRE TÀRREGA
El vermut popular va omplir ahir al migdia la nau 5 de Cal Trepat.

Totes les imatges i continguts de SEGRE.com tenen drets i no es permet la seva reproducció i/o còpia sense autorització expressa.

© El vermut popular va omplir ahir al migdia la nau 5 de Cal Trepat.

SEGRE TÀRREGA

El festival de creació contemporània de Tàrrega s’ha consolidat al rebre més de dos mil visitants a la cinquena edició, uns dos-cents més que l’any passat. El coorganitzador del certamen, Jesús Vilamajó, va explicar que el públic queda admirat amb el diàleg entre el patrimoni industrial de les antigues naus de la fàbrica J. Trepat i l’art més avantguardista amb un total de vint-i-dos obres inspirades en el silenci. Vilamajó també va destacar que “hem detectat una afluència considerable de públic forà”, fet que significa que l’Embarrat s’ha consolidat com un referent de l’art contemporani d’àmbit català. Per la seua part, el director dels Museus de Tàrrega, Jaume Espinagosa, va posar en relleu l’aposta per fomentar les activitats familiars a Lo Petit Embarrat a fi de fomentar creativitat de petits i joves. Aquesta parcel·la del programa incloïa una escape room del silenci i diferents tallers creatius. El festival va acollir també actuacions musicals, espectacles d’arts escèniques, col·loquis i gastronomia, entre altres propostes.

Quant a l’exposició central La gran màquina V, Vilamajó va dir que el nivell de les 22 obres finalistes, seleccionades d’entre les 235, “era molt elevat”.

S’ha de recordar que la guanyadora del Premi IEI - Embarrat 2018, guardonat amb la producció d’una exposició a al Sala Gòtica de l’IEI l’any que ve, va ser l’artista valenciana Marla Jacarilla amb l’obra Do yourself a book (or many), un conjunt de vint imatges de fàbriques abandonades i en ruïnes combinades amb vint cites de novel·les de diferents èpoques, que en realitat són cites fictícies d’autors inexistents.

Visites guiades a ‘La gran màquina V’ del 31 al 3
Si bé el cinquè festival Embarrat va finalitzar ahir a la nit, l’exposició La gran màquina V encara pot visitar-se. S’oferiran visites guiades els dies següents: el dijous 31 de maig i el divendres, 1 de juny (20 hores); el dissabte 2 de juny, (19 hores) i el diumenge 3 de juny (11 i 12.30 hores). El punt de partida serà el departament comercial.

Temes relacionats
Descobrir
El més...
segrecom Twitter

@segrecom

Envia el teu missatge
Segre
© SEGRE Carrer del Riu, nº 6, 25007, Lleida Telèfon: 973.24.80.00 Fax: 973.24.60.31 email: redaccio@segre.com
Segre Segre