x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Català Castellà
Registra’t | Iniciar sessió Registra’t Iniciar sessió
Menú Buscar
Cercador de l’Hemeroteca
Segre Segre Premium

Realitat virtual per millorar l'aprenentatge

Actualitzada 27/08/2018 a les 11:44
Prova pilot en Lleida amb un projecte d’estimulació cognitiva per a alumnes amb dificultats
Alumnes entren a la seua escola.

Totes les imatges i continguts de SEGRE.com tenen drets i no es permet la seva reproducció i/o còpia sense autorització expressa.

© Alumnes entren a la seua escola.

EFE
El professor i psicopedagog Frederic Cerón ha desenvolupat un projecte d’estimulació cognitiva per a alumnes amb dificultats d’aprenentatge que consisteix a exercitar els sentits de l’orientació, llenguatge, visió, atenció i memòria amb un programa de realitat virtual, cinc minuts al dia. El projecte, que ja ha estat provat amb èxit en 300 alumnes d’entre 8 i 12 anys de dos escoles de Barcelona i Lleida, podria sortir al mercat el pròxim hivern, encara que el seu promotor ha explicat a Efe que al setembre el presentarà al departament d’Ensenyament de la Generalitat per si el vol implementar. "Es tracta de fer aquest exercici amb el programa de realitat virtual i un detector de moviments cinc minuts al dia, abans d’anar a l’escola, com un escalfament abans d’un partit de futbol", ha dit a Efe Cerón.

El docent va tenir la idea de crear aquest programa, que es diu PotMath, fa sis anys, quan era mestre rural al poble lleidatà de Peramola i tenia una alumna amb dificultats d’aprenentatge.

En les proves que ha fet del seu programa en menors amb dislèxia o trastorns per dèficit d’atenció ha comprovat que si s’exerciten cinc minuts al matí abans d’acudir a les classes, en dos setmanes milloren un 40% la seua capacitat, comprensió i velocitat lectora. Segons alguns estudis, un 12 % dels estudiants tenen problemes de capacitat lectora i un 7 % pateixen trastorn per dèficit d’atenció amb hiperactivitat (TDAH).

Cerón ha explicat que el programa, que funciona com un joc i porta un detector de moviment de la mida d’un encenedor, proposa al nen una sèrie d’accions que primer provoca que mogui els ulls d’una manera determinada perquè "moltes vegades, en els nens, la musculatura ocular no està prou enfortida i això pot causar dificultats en la lectura".

El joc convida també a moure els braços i coordinar aquests moviments amb els dels ulls, mentre que el nen ha de llegir les paraules que surten a la pantalla i recitar-les en veu alta per centrar la seua atenció. "Cal moure’s i, mentre ho fa, s’adona que ho fa bé o malament, la qual cosa no importa. El més important és que ho faci, que activi les regions cerebrals que volem que activi," assenyala Cerón.

El programa també obliga l’estudiant "a mirar a esquerra i dreta i així fa musculació ocular perquè la visió comenci a treballar. També fa aixecar un braç, els dos o moure una mà, per estimular la coordinació", ha detallat el docent, que és professor a l’escola pública Ponent de Terrassa (Barcelona).
El més...
segrecom Twitter

@segrecom

Envia el teu missatge
Segre
© SEGRE Carrer del Riu, nº 6, 25007, Lleida Telèfon: 973.24.80.00 Fax: 973.24.60.31 email: redaccio@segre.com
Segre Segre