La desena edició del Gran Recapte ja està en marxa sota el lema “Ajudar és un instint natural”. És per això que el Banc dels Aliments de Lleida fa una crida amb l’objectiu de poder aconseguir els 2.200 voluntaris que són necessaris per atendre tots els punts de recollida en mercats i supermercats que s’establiran a la província els propers dies 30 de novembre i 1 de desembre. Així ho va explicar ahir el director del Banc dels Aliments de Lleida, Oriol Berenguer que, optimista després d’haver aconseguit gairebé 2.000 voluntaris a l’edició de l’any passat, espera aconseguir el “repte” d’arribar als 2.200.
Pel que fa als aliments necessaris, recorda que continuen tractant-se de productes bàsics com farina, llet, sucre o llegums. “Amb arribar als 308.000 quilos que vam recaptar l’edició anterior em conformo”, va asseverar. Els voluntaris que decideixin apuntar-s’hi es repartiran entre els més de dos-cents punts de recollida i posteriorment es destinaran a les tasques de classificació. Els interessats a col·laborar-hi poden inscriure’s a partir de dilluns a través de la pàgina web del Banc dels Aliments (www.bancalimentslleida.cat)
Els quatre bancs d’aliments catalans atenen 202.025 persones al conjunt de Catalunya i malgrat el descens d’usuaris dels últims dos anys, “és imprescindible no abaixar la guàrdia”, segons van alertar els responsables dels bancs a la presentació de la campanya.