x
Català Castellà
Registra’t | Iniciar sessió Registra’t Iniciar sessió
Menú Buscar
Cercador de l’Hemeroteca
Segre Segre Premium

TRADICIÓ CELEBRACIONS

Cavalcada de Reis de pagament?

2
  • REDACCIÓN
Actualitzada 07/11/2020 a les 10:00

La Paeria es planteja el cobrament simbòlic d'entrada per a l'espectacle estàtic de la festa || El Barris Nord, principal candidat per acollir Ses Majestats

Una carrossa de la cavalcada a Lleida del mes de gener passat.

Totes les imatges i continguts de SEGRE.com tenen drets i no es permet la seva reproducció i/o còpia sense autorització expressa.

© Una carrossa de la cavalcada a Lleida del mes de gener passat.

AMADO FORROLLA

L’ajuntament de Lleida es planteja el cobrament simbòlic d’una entrada per accedir a l’espectacle estàtic que presumiblement i tal com va avançar SEGRE substituirà del 2 al 5 de gener, la tradicional cavalcada dels Reis Mags. En aquest sentit, des de la Paeria van indicar que estan valorant aquesta possibilitat ja que el fet de pagar “un mínim preu” garanteix l’assistència per part del públic. “De vegades la reserva d’entrades gratuïtes comporta que, a última hora, els assistents decideixin no anar-hi, la qual cosa deixa així una plaça lliure que podria haver utilitzat una altra persona”, van apuntar des del consistori. Així mateix, també van assegurar que, en el cas d’aprovar-se aquesta opció, la Paeria destinaria els diners a finalitats socials. Pel que fa al possible escenari d’aquesta celebració atípica de la cavalcada de reis, el pavelló Barris Nord és el recinte més ben posicionat per acollir-la. “Necessitem un recinte espaiós en què es puguin complir totes les normes de seguretat i que permeti una rotació de persones i s’evitin aglomeracions i el Barris Nord compleix aquests requisits. Tanmateix, no hi ha res decidit encara”, insisteixen des de l’ajuntament.

En aquest sentit val a recordar, tal com ja va publicar SEGRE, que el pla inicial és organitzar vuit sessions diàries, del 2 el 5 de gener, d’un xou d’uns 30 minuts de durada en el qual apareguin tots els elements típics d’aquesta celebració. No obstant, tot dependrà de les directrius que indiqui la Generalitat.

Dotze carrosses i dos tones de caramels a les festes passades
En la cavalcada de Ses Majestats els Reis Mags d’Orient del mes de gener passat a Lleida, quan una pandèmia com la de Covid-19 era pràcticament inimaginable, van participar més de 500 persones, entre patges i grups d’animació cultural, i van desfilar un total de dotze carrosses que van repartir entre la multitud més de dos tones de caramels. El recorregut de la comitiva va ser d’uns dos quilòmetres. Així mateix, i per primera vegada, els 60 nens i nenes que van participar en les carrosses van ser escollits mitjançant un sorteig. Aquest any serà molt diferent.

Temes relacionats

Comentaris

  • #2 Mar
    08/11/20 13:13

    Jo també penso que una rua pels carrers principals. Durant la tarda del 5 de gener. També arribaria fins al la gent gran i malalts que no poden sortir.

    Denunciar comentari Respondre
  • #1 Blanca
    07/11/20 21:05

    En un espai tancat?
    No seria més lògic ampliar el recorregut, ni que sigui sol amb les carrosses dels reis, per a que les famílies es puguin  situar a 2 metres entre elles?

    Denunciar comentari Respondre
Comenta el contingut

Descobrir
2
El més...
segrecom Twitter

@segrecom

Envia el teu missatge
Segre
© SEGRE Carrer del Riu, nº 6, 25007, Lleida Telèfon: 973.24.80.00 Fax: 973.24.60.31 email: redaccio@segre.com
Segre Segre