x
Català Castellà
Registra’t | Iniciar sessió Registra’t Iniciar sessió
Menú Buscar
Cercador de l’Hemeroteca
Segre Segre Premium

Lleida, la desena capital amb l'aigua més cara de l'Estat

  • SANTI COSTA DOMINGO
Actualitzada 26/11/2020 a les 11:28
Les tarifes graven més els que més aigua consumeixen.

Totes les imatges i continguts de SEGRE.com tenen drets i no es permet la seva reproducció i/o còpia sense autorització expressa.

© Imatge d'arxiu

SEGRE

Un estudi de l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) situa Lleida com la desena capital de província de tot l’Estat amb el preu de l’aigua més elevat, amb un import de 2,22 euros el metre cúbic. Una xifra que, si s’extrapola a un consum mitjà anual de l’aigua a Espanya, que és de 175 metres cúbics, situa el seu cost en els 389,33 euros anuals. Tot i això, aquest preu s’incrementarà després que ERC i Comú, dos dels tres grups del govern municipal, i el PSC sumessin els seus vots per apujar la tarifa municipal una mitjana global del 7,5% en un període de 3 anys.

Al marge de la tarifa que aplica la Paeria, el rebut de l’aigua inclou el cànon que aplica la Generalitat, que també ha pujat al llarg dels últims anys. Tornant a l’estudi, a nivell català només Girona té un preu de l’aigua inferior al de Lleida, amb 1,69 euros el metre cúbic. Al seu torn, Sevilla, Múrcia i Barcelona són les ciutats que tenen el preu més elevat d’aquesta taxa, amb un preu del metre cúbic de 3,20, 3,16 i 2,87 euros, respectivament. Contràriament, les més barates són, en aquest ordre, Palència, Orense, Guadalajara i Sòria.

Comenta el contingut

Descobrir
El més...
segrecom Twitter

@segrecom

Envia el teu missatge
Segre
© SEGRE Carrer del Riu, nº 6, 25007, Lleida Telèfon: 973.24.80.00 Fax: 973.24.60.31 email: redaccio@segre.com
Segre Segre