Español
Registra’t Iniciar sessió
Menu Buscar
Cercador de l’Hemeroteca
Segre Segre Premium

TRIBUNALS

Un jutge dóna per provat que Sòria no va pagar l’hotel a la República Dominicana

  • EFE
20/02/2017 a les 13:06
Convidat per un grup empresarial
Un jutge dóna per provat que Sòria no va pagar l’hotel a la República Dominicana

Totes les imatges i continguts de SEGRE.com tenen drets i no es permet la seva reproducció i/o còpia sense autorització expressa.

© L’exministre José Manuel Soria.

Un jutge ha desestimat la demanda de l’exministre José Manuel Soria contra eldiario.és per una informació en la qual s’assenyalava que l’extitular d’Indústria i Turisme havia estat convidat per un grup empresarial a un hotel a la República Dominicana, i considera provat que no va pagar l’estada.

Aquest diari digital va publicar el passat 9 d’agost que Sòria i el llavors ambaixador d’Espanya davant de l’OCDE, José Ignacio Wert, havien passat junts una setmana a Punta Cana a l’hotel Breathless Resort Spa en companyia de les seues respectives parelles, convidats tots ells pel propietari de la cadena hotelera canària Grup Martinón.

Soria va assegurar que aquesta informació era falsa i va presentar una demanda en entendre que la notícia constituïa "una intromissió il·legítima en el dret a l’honor".

Ara, el titular del Jutjat de Primera Instància número 99 de Madrid ha desestimat la demanda i subratlla que en aquest cas preval la llibertat d’informació sobre el dret a l’honor perquè es presenten els dos requisits per a això: rellevància pública o interès general de la notícia i veracitat de la informació.

Recorda que Soria era en aquell moment ministre d’Indústria, Energia i Turisme i "és evident que als ciutadans no els pot resultar indiferent la notícia que un membre del Govern d’Espanya gaudeixi d’uns dies de vacances convidat pel propietari d’un grup hoteler".

Sobre la veracitat de la informació, el magistrat assenyala que "consta acreditat en interlocutòries que per part de l’informador i del medi que va publicar la notícia es va realitzar una exhaustiva tasca encaminada a contrastar la veracitat" de la mateixa.

Tant és així, afegeix el fallo, que l’autor de la informació va arribar fins i tot a desplaçar-se a l’hotel on es va allotjar Sòria per constatar "in situ" tots els extrems necessaris per comprovar que la notícia podia publicar-se per ajustar-se a la realitat.

"Consta provat així mateix en interlocutòries que el senyor Sòria no va pagar l’estada a l’hotel, i això resulta evident, ja que l’únic justificant que va aportar es refereix a l’abonament de costos extres," afegeix.

I va més lluny el magistrat en afirmar que amb la quantitat abonada "és impensable que pugui pretendre’s justificar el pagament de l’estada en una suite d’un hotel de luxe", per la qual cosa "hi ha una total evidència de què el senyor Sòria efectivament va ser convidat per la propietat de l’hotel, o el que és el mateix, no se li va cobrar el cost de l’allotjament".

Per tot això, el magistrat desestima la demanda i imposa el pagament de les costes a Sòria, que podrà interposar recurs d’apel·lació contra el fallo.

Temes relacionats

Uneix-te a la comunitat SEGRE!


El més...
segrecom Twitter

@segrecom

Envia el teu missatge
Segre
© SEGRE Carrer del Riu, nº 6, 25007, Lleida Telèfon: 973.24.80.00 Fax: 973.24.60.31 email: redaccio@segre.com
Segre Segre